Hur tar man bort slutsteget i Volvo XC70N

Wigo
29 september 2012 · 18 Inlägg

Jag har fått in vatten i bilen, det stod 2 cm vatten på golvet.

Slutsteget är ju placerat under förarsätet, och det verkar ha tagit skada (högtalarna har slutat funka)

Tips på hur man lossar det?

Och vad händer med ett slutsteg om det utsätts för vatten? kan man bara torka det, eller måste det bytas ut?

Senast redigerat av Wigo (29 september 2012)

tayjuice
30 september 2012 · 1 Inlägg

alla elektriska prylar tål vatten, så länge det inte går ström i dom då när dom utsätts för vattnet. så om du fick in 2cm vatten när bilen var avstängd så borde det vara lungt (om du inte satt på bilen efter det hänt och om det inte går ström genom slutsteget passivt).

BMW 120d M-Sport "DieselDöden" (2006)
Wigo
6 oktober 2012 · 18 Inlägg

Sent svar här från mig…

Tack för svaret!

Jag fick byta slutsteg faktiskt… och i samband med att jag torkade matta och grejer, lossade jag passagerarstolen och kablarna till den. Även slutsteget då… Nu är allt tillbaka. MEN varningslampan för SRS-airbag har börjat lysa…  Jag har förstått att det kan bli så om man tar ur stereon bland annat…    Vet du nåt om detta?

bjornebrygg
6 oktober 2012 · 253 Inlägg

Lossa du kablarna från AC panelen också?

Senast redigerat av bjornebrygg (6 oktober 2012)

Wigo
6 oktober 2012 · 18 Inlägg

Nej…  Men jag lossade kontakterna som satt i stolen. Tänker att det kan ha med det att göra också. Vet inte om airbagsystemet har någon givare i stolen för att känna om någon sitter där. Stolen är ju inkopplad igen, men lampan lyser fortfarande…

bjornebrygg
6 oktober 2012 · 253 Inlägg

Jag fick då inga felkoder när ja bytte stereo i min s60 , det är ju i princip samma , tog du bort minus /plus på batteriet innan du bara lossa kablar då?

Wigo
6 oktober 2012 · 18 Inlägg

Nej jag missade ju att bryta strömmen. Därav detta gissar jag.

Så egentligen söker jag någon som har felkodläsare och vill hjälpa mig nollställa.

Du känner ingen? :-)

bjornebrygg
6 oktober 2012 · 253 Inlägg

Ja jag antar det.. nej jag vet faktist inte . smile åk till volvo wink

Senast redigerat av bjornebrygg (6 oktober 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang