Opel Kadett B 2.2 Cih 1969

challle
22 april 2012 · 359 Inlägg

verkar som om mina spridare har hängt sig, är precis som om när man sätter igång pumpen så sprutar det rätt igenom spridarna, då det inte går att ha bilen igång med soppapumpen, men det går att pumpa in lite åt gången, dock går inte bilen "bra" alls.  la spridarna i insprutningsrengöring i fredags, ska ta ur dom imorgon och blåsa rent dom med tryckluft, om det gjort någon skillnad.
annars blire nya spridare med riktigt spridarbrygga från 2.4 så jag kan byta till vilka spridare som helst:)

BMW E91 Procharger V8 "CSB 355" (2006)
BMW E30 "streetdrifter" (1988)
opelkadettc Det var bättre förr
20 september 2012 · 74 Inlägg

kan ju vara boxen som är kass kanske, jag har både box till rekord 2,2 och färdigmoddad 2,4 rail bara att montera på 2,2 insug. dock måste du ha rätt spridarplattor på insuget då 2,4ans spridare är modernare spridare och har en mindre diameter nere vid tätningen om du är sugen, mvh Pontus

edit: 17" ska du nog avstå även om de går in i hjulhusen... tycker jag iallfall, ett breddade krysseker eller andra små breda är helrätt på dessa!

Senast redigerat av opelkadettc (20 september 2012)

Opel
Vem kan inte laga lite rost för mycket kärlek?
challle
20 september 2012 · 359 Inlägg

opelkadettc skrev:
kan ju vara boxen som är kass kanske, jag har både box till rekord 2,2 och färdigmoddad 2,4 rail bara att montera på 2,2 insug. dock måste du ha rätt spridarplattor på insuget då 2,4ans spridare är modernare spridare och har en mindre diameter nere vid tätningen om du är sugen, mvh Pontus

edit: 17" ska du nog avstå även om de går in i hjulhusen... tycker jag iallfall, ett breddade krysseker eller andra små breda är helrätt på dessa!

det var btr:n som det var fel på, nu har jag istället tändproblem och har haft körkort 1 och en halv vecka nu så är trött på att mecka och sugen på att åka. imorgon åker jag och hämtar en 1900 motor med weber och brytartändning.

tanken är att bara ta förgasare,insug o tändning å sätta i min bil så jag kan börja få köra skiten!
sedan under tiden äre tanken att få i lite trim i 1.9an, svarvade kolvar (ska byta topp senare också) och porta 2.2 toppen, större ventiler, ny kam osv.

Senast redigerat av challle (20 september 2012)

BMW E91 Procharger V8 "CSB 355" (2006)
BMW E30 "streetdrifter" (1988)
challle
12 oktober 2012 · 359 Inlägg
BMW E30 "streetdrifter" (1988)
BMW E91 Procharger V8 "CSB 355" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang