Bilstereo + Iphone ?

Lokalisera
8 juni 2012 · 62 Inlägg

Tjenare. Jag är inne på samma spår men har fått problem. Jag köpte precis en Iphone 4S samt en Alpine CDE-131R "made for ipod/iphone" där jag stoppar in laddsladden i stereon och kör där. Sjuka är att jag kan pausa starta och spola låtarna i spotify men fan inte byta låt. Blir helt galen. Någon som har haft följande problem eller vet hur man ska lösa det?

Stort tack på förhand

antizz
9 juni 2012 · 82 Inlägg

På min stereo (JVC) så finns det lite olika inställningar hur Iphonen ska agera in i stereon typ. Jag kör just nu på head mode. Finns två till inställningar man kan välja men kommer dock inte ihåg vad dem heter riktigt, men byter jag kan vissa funktioner sluta fungera t.ex. som att byta låt. Så kolla inställningarna på stereon!

Lokalisera
9 juni 2012 · 62 Inlägg

antizz skrev:
På min stereo (JVC) så finns det lite olika inställningar hur Iphonen ska agera in i stereon typ. Jag kör just nu på head mode. Finns två till inställningar man kan välja men kommer dock inte ihåg vad dem heter riktigt, men byter jag kan vissa funktioner sluta fungera t.ex. som att byta låt. Så kolla inställningarna på stereon!

Okay! Ah jag får kolla runt lite då. La in en massa låtar på själva telefonen idag och det funkar att byta som vanligt det är bara spotify som inte vill byta låt. Kanske blir komplikationer att den inte vet vilken den ska byta från om det är vanliga spelaren eller spotify. Men titta gärna är du snäll.

Tack!

Lyngmo
18 oktober 2012 · 466 Inlägg

Hej alla. jo jag vet tråden är gammal. ni kanske kan svara på en fråga. jag har kopplat in aux mellan iphon och min kenwood bilsterio men det blir så jäkla dåligt ljud. vad kan det bero på vet ni det? kan det vara förbillig kabel kanske? jag har ljudet på max i min iphone

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
18 oktober 2012 · 1 163 Inlägg

Lyngmo skrev:
Hej alla. jo jag vet tråden är gammal. ni kanske kan svara på en fråga. jag har kopplat in aux mellan iphon och min kenwood bilsterio men det blir så jäkla dåligt ljud. vad kan det bero på vet ni det? kan det vara förbillig kabel kanske? jag har ljudet på max i min iphone

Hur menar du med dåligt ljud? skrapar det osv?

De billiga aux kablarna har en vana att glappa lite efter några veckors användning men blir ju inte så märkbart sämre ljud för ett otränat öra så att säga.. Hade testat att byta aux kabeln (finns på maxi för 50 spänn så är ju ett enkelt sätt att felsöka på)

~Andy~
JFfoto
18 oktober 2012 ·

Läste något förut i en tråd, hittar den inte nu.. men vet inte om det kan bero på det i detta fallet, men det var en
som hade dåligt ljud i sin, dock minns jag ju inte om han hade aux kopplat? men han hade iallafall sin laddare inkopplad samtidigt.. och då blev det dåligt ljud, men när han drog ur laddaren så blev det bra smile

TT-Avant
18 oktober 2012 · 6 851 Inlägg

Lyngmo skrev:
Hej alla. jo jag vet tråden är gammal. ni kanske kan svara på en fråga. jag har kopplat in aux mellan iphon och min kenwood bilsterio men det blir så jäkla dåligt ljud. vad kan det bero på vet ni det? kan det vara förbillig kabel kanske? jag har ljudet på max i min iphone

Vad har du för Kenwood spelare då?
Om den är lite nyare modell, så varför inte köra den via USB?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Lyngmo
19 oktober 2012 · 466 Inlägg

jo jag har usb i cd. funkar det att köra ljudet så då? igenom ladd kabeln? . jo jag menar att jag får höja som fan på bilsterion när jag lyssnar på iphone. drar jag ut aux så bilr det riktigt högt när cd hoppar igång

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang