4430
Sök

Dekaler eller inte?

240 Inlägg
29 oktober 2012
Trådstartare
Evildan skrev:
MPv6 skrev:
Tack för åsikterna, det är alltid kul att höra!

Som jag skrev inledningsvis så gör sig dekalerna inte toppenbra på bild i min mening, där hade man nog "tjänat" på det celana stuket, MEN, alla som har sett bilen IRL hittills tycker det är en jäkla skillnad mot bilderna. Lacken har en kameleonteffekt som är väldigt svår att få på bild också. Nu har ju ingen här sett den IRL så det är ju lite svårt att uttala sig då. De kommer som sagt sitta kvar tills vidare. Trodde själv jag skulle störa mig på dem innan jag köpte bilen men de gör sig bra faktiskt. Det bidrar ju inte direkt mindre till att folk vänder på huvet, vilket är lite tanken med den bilen. Har helt ärligt aldrig fått så mycket blickar på mig i hela mitt liv, lite skoj!

Ett problem med att ta av dem är väl om lacken eventuellt har blekts lite på resten av bilen och man kan se spår av var de har suttit. Någon med erfarenhet av det? Det vill man ju definitivt inte iaf. Får väl i så fall prova att ta bort en liten och kolla.

Det är väldigt mycket F&F över den ja. Älskar dom filmerna så inte mig emot! smile Det är en 03:a och det var väl "the shit" då liksom. I det fina skicket den är i så ser jag lite charmen i att försöka bevara den så. Man säger väl liksom inte "Du, din Dodge Charger är ju jättefin o allt, var säkert jätteinne på 60-talet men du får uppdatera den lite om du vill vara inne nu...". wink

Kul liknelse med Chargern, bägge är/blir antagligen ngt av en "klassiker" dock  av var sin tid.
En annan grej jag tänkte lite på, tar du bort klistermärkena är dom borta så sug på det, när/om du ledsnar på dom kan du alltid plocka bort dom då och du har en "ny" bil men det är svårare om du ångrar dig.

Klok tanke, pilla bort en liten yta och se hur det ser ut under.

Jag hade tribals över hela min Camaro när den kom i mina händer kl 23.30 en vardagskväll och dessa åkte bort runt kl 17.30 dagen efter. Den var vit http://www.garaget.org/?car=122092 och det blev efter polering inga spår kvar efter klistermärkena.
En kompis köpte Suprajezzicas gamla 300ZX OVE från en bilfirma, den var klistrad med ngn drake och andra klistermärken, efter en rejäl polering syntes det inget spår av att det setat klistermärken på den trots att det var en svart lack på den.

http://www.google.se/search?q=supra+jez … VPutpvvyA0

Så det kan gå att få en jämn yta, beror lite oxå på hur länge det har setat och hur mkt lacken hunnit åldras.
Lycka till, det är en fin bil du har.

Tack för infon! Det är inte omöjligt att de åker av i framtiden om man vill "cleana" till den lite, kommer nog bli nice det också. Men har ingen brådis med det, får se!

Har för övrigt god kontakt med ett företag som stripar bilar och är riktigt duktiga på det, samt en kompis som är grym illustratör så skulle jag vilja ha på nåt igen så kan man ju lägga en liten slant på det :-)

98 Inlägg
29 oktober 2012
Gör något eget och kör ditt egna, det är coolt och visar att du har egen smak och stil smile
Göra som andra är för svagsinta wink

240 Inlägg
29 oktober 2012
Trådstartare
volvojonnie skrev:
Gör något eget och kör ditt egna, det är coolt och visar att du har egen smak och stil smile
Göra som andra är för svagsinta wink

Absolut! Är ju det som är kul med att greja med bilar. Man gör precis vad man känner för själv, sen kan man bry sig så mycket man vill om vad andra tycker och tänker! :-)

OUTLAW1
29 oktober 2012
FYLLER VINGEN SIN FUNKTION SÅ BEHÅLL DEN ANNARS BORT MED DEN OCH DIT MED NÅGON MED FUNKTION..
dekalerna tycker jag ska sitta kvar..kul med någon som gillar dekaler fortfarande..cool

240 Inlägg
29 oktober 2012
Trådstartare
OUTLAW1 skrev:
FYLLER VINGEN SIN FUNKTION SÅ BEHÅLL DEN ANNARS BORT MED DEN OCH DIT MED NÅGON MED FUNKTION..
dekalerna tycker jag ska sitta kvar..kul med någon som gillar dekaler fortfarande..cool

Har inte direkt några vetanskapliga fakta på om den fyller en funktion eller ej, den är från Ractive. De flesta andra modifieringar är gjorda i racingavseende så den borde inte bara vara utsmyckning. Hur vet man det då?

98 Inlägg
29 oktober 2012
MPv6 skrev:
OUTLAW1 skrev:

Har inte direkt några vetanskapliga fakta på om den fyller en funktion eller ej, den är från Ractive. De flesta andra modifieringar är gjorda i racingavseende så den borde inte bara vara utsmyckning. Hur vet man det då?

Finns bara 1 sätt och det är testa bilen i hög hastighet med och utan vinge så känner du svaret smile

240 Inlägg
29 oktober 2012
Trådstartare
volvojonnie skrev:
MPv6 skrev:
OUTLAW1 skrev:

Finns bara 1 sätt och det är testa bilen i hög hastighet med och utan vinge så känner du svaret smile

Får bli i vår då! smile

Sök