Nummerplåt problem för besiktningen! Söker kontakter! :)

TurboAnton Team VeboTrim
9 november 2012 · 322 Inlägg

rickylicious skrev:

Thullen skrev:

it_mutt skrev:

Ja, "självansvaret" fungerade ju uppenbarligen inte.

plus att har man fått en "1a" på en besiktning och samma "1a" finns kvar på nästa så blir den per automatik en "2a", gäller desamma om det är en trasig lampa eller vad som...

som sagt innan, köp en ny skylt för 80 spänn och smacka dit å besiktiga och svälj stoltheten att inte få använda din dekal-skylt...

Det där stämmer nog inte, min gamla bil hade fått samma "1a" två år i rad smile

Jo det stämmer. Hände för mig nu senast. 1 förra gången på spricka i ruta, 2 denna gång för att ja inte fixat det. smile

Team VeboTrim @ Facebook
rickylicious Webbutvecklare
9 november 2012 · 2 369 Inlägg

TurboAnton skrev:

rickylicious skrev:

Thullen skrev:
plus att har man fått en "1a" på en besiktning och samma "1a" finns kvar på nästa så blir den per automatik en "2a", gäller desamma om det är en trasig lampa eller vad som...

som sagt innan, köp en ny skylt för 80 spänn och smacka dit å besiktiga och svälj stoltheten att inte få använda din dekal-skylt...

Det där stämmer nog inte, min gamla bil hade fått samma "1a" två år i rad smile

Jo det stämmer. Hände för mig nu senast. 1 förra gången på spricka i ruta, 2 denna gång för att ja inte fixat det. smile

Googlade lite och hittar många trådar där folk inte får 2:a automatiskt smile Ska söka lite mer och se om jag hittar något på Bilprovningens hemsida.

Edit: Det verkar som du har rätt.

"Om tidigare noterad brist kvarstår vid nästa besiktningstillfälle resulterar detta i en anmärkning med krav på efterkontroll."

Konstigt att min bil klarat sig + många andras. Det borde ju vara en ganska enkel grej för dom att se "spricka i rutan två år på rad, tvåa på det" smile

Edit igen: Hur vet dom att det är samma fel? Säg att du lagar din spricka och får ett nytt stenskott? Då har du fullföljt första besiktningen genom att du har fixat felet, sen borde det ju bli 1:a igen för nya sprickan smile

Senast redigerat av rickylicious (9 november 2012)

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Brådhis * Voff voff *
9 november 2012 · 10 308 Inlägg

rickylicious skrev:

TurboAnton skrev:

rickylicious skrev:

Det där stämmer nog inte, min gamla bil hade fått samma "1a" två år i rad smile

Jo det stämmer. Hände för mig nu senast. 1 förra gången på spricka i ruta, 2 denna gång för att ja inte fixat det. smile

Googlade lite och hittar många trådar där folk inte får 2:a automatiskt smile Ska söka lite mer och se om jag hittar något på Bilprovningens hemsida.

Edit: Det verkar som du har rätt.

"Om tidigare noterad brist kvarstår vid nästa besiktningstillfälle resulterar detta i en anmärkning med krav på efterkontroll."

Konstigt att min bil klarat sig + många andras. Det borde ju vara en ganska enkel grej för dom att se "spricka i rutan två år på rad, tvåa på det" smile

Edit igen: Hur vet dom att det är samma fel? Säg att du lagar din spricka och får ett nytt stenskott? Då har du fullföljt första besiktningen genom att du har fixat felet, sen borde det ju bli 1:a igen för nya sprickan smile

Säker på att det är en 1:a och inte "Bra att veta"?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang