2410
Sök

Byte av huvudenhet i Caddy -09

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
6 november 2012
Trådstartare
Tjenare, Fick nyss min 'nya' firma bil dvs en bättre begagnad caddy -09a.

Hade tänkt slänga i en dubbeldin då det sitter det original och har kollat runt lite och Pioneer frälst som man är så hittade jag denna för ett överkomligt pris.

http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … skarm.html

Det jag undrar är ju då vad jag behöver för isokabel och ifall jag behöver någon antenn adapter eller liknande.. smile

Tackar för svar!

mvh Andy
Senast redigerat av Andyy90 (6 november 2012)

~Andy~

1 163 Inlägg
7 november 2012
Trådstartare
Komigen nu.. någon måste ju fått för sig att byta huvudenhet.. :<

~Andy~

1 727 Inlägg
7 november 2012
Om du hittat en HU på BRL kan väl dom hjälpa dig när du hämtar den?

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

1 163 Inlägg
7 november 2012
Trådstartare
Horsyhorse skrev:
Om du hittat en HU på BRL kan väl dom hjälpa dig när du hämtar den?

Pierre

Beställer ju den via nätet isåfall wink men ska ringa och prata med dem ifall ingen vet här smile

~Andy~

452 Inlägg
8 november 2012
Du behöver en monteringsram, isokabel och antenn adapter.

mvh mackan

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

1 163 Inlägg
8 november 2012
Trådstartare
Team_Bilradiohuset skrev:
Du behöver en monteringsram, isokabel och antenn adapter.

mvh mackan

Ringde och kollade med brl och dem hjälpte mig med det smile

Tackar för svar iaf och hoppas detta hjälper fler än mig smile

mvh Andy

~Andy~

16 197 Inlägg
8 november 2012
dom har väl CANbus?  då måste du har en box för de.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 163 Inlägg
9 november 2012
Trådstartare
evilaudio skrev:

Ingen aning faktiskt.. Hur kan jag kolla detta?

~Andy~

16 197 Inlägg
9 november 2012
Andyy90 skrev:
evilaudio skrev:

Ingen aning faktiskt.. Hur kan jag kolla detta?

nästan helt säker på att den har de..

452 Inlägg
9 november 2012
Spelar ingen roll om bilen har canbus eller ej, det som skiljer är att du ej har någon tändström i kablaget och får hitta detta på annat håll i bilen. Behövs ej någon box.

mvh mackan

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

1 163 Inlägg
9 november 2012
Trådstartare
Spelar ingen roll om bilen har canbus eller ej, det som skiljer är att du ej har någon tändström i kablaget och får hitta detta på annat håll i bilen. Behövs ej någon box.

mvh mackan

Ah ok då lär jag upptäcka detta senare i em smile

Någon som har några tips på hur man får ur original stereon förutom att använda slägga? smile

~Andy~

1 163 Inlägg
9 november 2012
Trådstartare
Uppdaterar lite på vad som behövs nu när jag bytt allting. så här kommer en lista wink

Jag kör på länkar ifrån brl då jag tyckte det var enklast att hitta där men numrena är ju likadana vart man än kollar wink

Monteringsram: http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … ouran.html

Isokablage: http://www.brl.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ib … =400PC2754

Antennadapter: har inte hittat rätt än men kommer uppdatera om det..

Notis: Du måste ta tänd ström ifrån något annat ställe annars kommer stereon inte stänga av sig själv osv wink

~Andy~

Gladen Beetle
237 Inlägg
9 november 2012
Andyy90 skrev:

mvh mackan

Någon som har några tips på hur man får ur original stereon förutom att använda slägga? smile

Ta en bild o lägg upp. Sett att många innehar en utan liggande ram utanpå den stereoram adapter du vill ha på.

Väntar du tills på Måndag råkar en jobbarkollega inneha just en caddy 09 där jag jobbar så att jag kan kolla på nära håll smile

Annars skickar du ett mail till Fredrik på www.Hcb.nu för han e fanimej en gud på dessa grejer.

16 197 Inlägg
9 november 2012
den river man ur på typ 15 sekunder.. smile   men tar bort de lilla facket som finns ovanför.. sitter en skryv å sen clips.. sen sitter de 2skruv under den som håller själva dekorramen runt stereon samt även den sitter med clips.. å efter de så sitter stereon med 4st skruv.

1 163 Inlägg
9 november 2012
Trådstartare
NickeEriksson skrev:
Andyy90 skrev:

mvh mackan

Ta en bild o lägg upp. Sett att många innehar en utan liggande ram utanpå den stereoram adapter du vill ha på.

Väntar du tills på Måndag råkar en jobbarkollega inneha just en caddy 09 där jag jobbar så att jag kan kolla på nära håll smile

Annars skickar du ett mail till Fredrik på www.Hcb.nu för han e fanimej en gud på dessa grejer.

hade du kollat sista inlägget så hade du sett att stereon redan är bytt, fick dock fel ram wink

Men ifall du vill så kan jag slänga upp lite bilder för att folk ska få sig en uppfattning om hur det ser ut.. är sjukt simpelt iaf smile

~Andy~

Gladen Beetle
237 Inlägg
9 november 2012
Andyy90 skrev:
NickeEriksson skrev:
Andyy90 skrev:

hade du kollat sista inlägget så hade du sett att stereon redan är bytt, fick dock fel ram wink

Men ifall du vill så kan jag slänga upp lite bilder för att folk ska få sig en uppfattning om hur det ser ut.. är sjukt simpelt iaf smile

Läste inte super noga, men insåg kanske att det är bytt. Men hur fick du fel ram då? Och hur monterade du på den  felaktiga ramen från original sett. Det kanske inte skiljer jätte mkt men avgörande?
Senast redigerat av NickeEriksson (9 november 2012)

1 163 Inlägg
10 november 2012
Trådstartare
NickeEriksson skrev:
Andyy90 skrev:
NickeEriksson skrev:

Läste inte super noga, men insåg kanske att det är bytt. Men hur fick du fel ram då? Och hur monterade du på den  felaktiga ramen från original sett. Det kanske inte skiljer jätte mkt men avgörande?

jag monterade inte den alls utan la bara stereon i original facket så att säga.. :p Jag ringde bara in och frågade vad jag behövde och dem gjorde ordern så jag skulle hinna få sakerna idag.. tongue

Det blir en springa på ca 2cm runtom stereon ifall man skulle skita i att köpa en ram.. ^^ fixar bilder imorgon!

~Andy~

Sök