2741
Sök

325 e36 trilskas vid start

Illustratör
826 Inlägg
10 november 2012
Trådstartare
Hej o hå..

La tidigare upp en tråd där jag ifrågasatte urkoppling av ett cargard 850s som varit inkopplat i bilen..
Har nu kommit så långt att larmet är bortkopplat helt.
Hade väldiga problem att få igång bilen efteråt fram tills dess att jag felsökte kablaget nere vid reläet och efter att ha knackat lite på själva reläet så small bilen igång.. Kalas tänkte jag eftersom jag antog att själva reläet var problemet. Bilen startade alltså i det läget bara ibland. Reläet kunde surra och låta från och till och efter ett antal vrid på nyckeln så startade den rätt som det var.
Nu har ett nytt relä införskaffats men tråkigt nog så kvarstår problemet iaf.

Har felsökt kablar och stift till både reläet samt tändningslåset men hittar inget som pekar på varför den startar rätt som det är. Verkar inte vara något glapp däremellan.

Är nu intresserad av att få lite mer info om hur hela historien är kopplad och vilka faktorer som påverkar tillslaget..
Hur är tändningslåset kopplat och byggt? Kan det vara något bläck inne i tändningslåset?

En kort summering av problemet är alltså att bilen bara startar ibland när man vrider på nyckeln.. Ibland surrar (nästan fräser) reläet och ibland är det knäpp tyst åsså rätt som det är smäller bilen igång utan problem utan att man ruckat på någon el..

Med vänlig hälsning
Daniel
Senast redigerat av Fallan (10 november 2012)

Tänker...

1 653 Inlägg
11 november 2012
Klen tröst men här finns kretsschema för E36, så har du något att felsöka efter iallafall smile

http://www.gbnetwork.co.uk/bmw/downloadetm.html

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Illustratör
826 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
Tack för svaret!

Kan dock meddela att just detta problem äntligen är löst.. Det var tändningslåset som var helt utnött i bakstycket varpå den bara fick riktig kontakt ibland när man vred runt nyckeln. Så nu blir det till att jaga ett likadant lås att ta delar ifrån.

Tänker...

Sök