16 juli 2012
Trådstartare
Tjenare!
Har som sagt en Bmw e34 -95,
När jag köpte bilen fungerade allt som det ska men efter att jag hade installerat en baslåda med steg så började centrallåset krångla.
Man kan använda nyckeln för att låsa dörrarna men inte att låsa upp, något underligt som jag har hittat är att ifall passargerar dörrens låspinne är i låst läge så slutar det mesta utav elektroniken i bilen fungera såsom taklucka, elhissar, vindrutetorkarn och även ibland så går det inte att starta bilen, låser man upp dörren så fungerar allt utom centrallåset.
Centrallåset fungerar från och till, ibland när man låser bilen in i från så kan hela bilen låsas men ibland händer det ingenting. Också ifall man låser bilen in i från och sedan låser förardörren ut i från med nyckeln så kan varningsblinkersna gå i gång. Så varje gång jag ska låsa bilen får jag först låsa förardörren med nyckeln och efter det passargerar dörren med nyckeln.
Som ni ser så är det många konstiga fel, tror verkligen inte att detta kan bero på att jag har installerat en baslåda med steg i bilen men kan det ha hänt något när jag kopplade ur batteriet?
Har även läst att ibland kan man behöva göra en initering på sina nycklar för att centrallåset ska fungera som det ska, någon som vet något om detta?
Kan det vara någon box som spökar? kortis någonstans?
Tacksam för hjälp!
/Mathias