Inne förstärkare

jocki_
14 november 2012 · 124 Inlägg

hej, jag har 4 inne förstärkare av blandade märken. Jag har kopplat med en rca kabel från datorn till en förstärkare och sedan från den förstärkarens output till en annans förstärkares input och från den förstärkarens output till nästa osv... men det är alltid nån högtalre som slår av eller börja bråka. Och jag har provat att ändra ordning på förstärkarna och kasta om men det hjälper inte. skulle det hjälpa med en audio swith? (en box med 1 rca in och flera rca ut, så jag inte skulle behöva dra signalen via varenda förstärkare) och isåfall någon sida som säljer en? kan bara hitta audio/video switchar. Tacksam för svar smile

Expoze
14 november 2012 · 2 024 Inlägg

Vad heter de output du har kopplat på?
Har du högtalare med impedans som passar dina förstärkare så de inte slår ifrån pga det?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
jocki_
14 november 2012 · 124 Inlägg

Expoze skrev:
Vad heter de output du har kopplat på?
Har du högtalare med impedans som passar dina förstärkare så de inte slår ifrån pga det?

har inte möjlighet att kolla nu, men kan kolla när jag kommer hem och återkomma med svar. Mellan 4 och 8 ohms högtalare och alla förstärkare ska gå att koppla i 4 ohm. (och om det skulle vara så att högtalarna har för låg impedans så skulle det väl bråka om jag bara har en förstärkare i kopplad?)

Noiseprojekt
14 november 2012 · 1 523 Inlägg

Varför inte ha EN bra förstärkare och 2st riktigt bra högtalare istället för en massa olika?!

jocki_
14 november 2012 · 124 Inlägg

Noiseprojekt skrev:
Varför inte ha EN bra förstärkare och 2st riktigt bra högtalare istället för en massa olika?!

känns lite onödit att köpa en förstärkare + högtalare för runt 10000kr när man redan har en anläggning som funkar, men bara bråkar lite...

Senast redigerat av jocki_ (14 november 2012)

Noiseprojekt
14 november 2012 · 1 523 Inlägg

jocki_ skrev:

Noiseprojekt skrev:
Varför inte ha EN bra förstärkare och 2st riktigt bra högtalare istället för en massa olika?!

känns lite onödit att köpa en förstärkare + högtalare för runt 10000kr när man redan har en anläggning som funkar, men bara bråkar lite...

10.000??
Du kan få en anläggning för under halva det priset om du vet vad du ska leta efter.

Vad har du för högtalare just nu?

jocki_
14 november 2012 · 124 Inlägg

Noiseprojekt skrev:

jocki_ skrev:

Noiseprojekt skrev:
Varför inte ha EN bra förstärkare och 2st riktigt bra högtalare istället för en massa olika?!

känns lite onödit att köpa en förstärkare + högtalare för runt 10000kr när man redan har en anläggning som funkar, men bara bråkar lite...

10.000??
Du kan få en anläggning för under halva det priset om du vet vad du ska leta efter.

Vad har du för högtalare just nu?

nå 5000 då.. men de e ju ganska så onödit att köpa en ny anläggning när man redan har en? de e ju som att köpa en till bil för att den andra har ett litet fel..

Noiseprojekt
14 november 2012 · 1 523 Inlägg

jocki_ skrev:

Noiseprojekt skrev:

jocki_ skrev:

känns lite onödit att köpa en förstärkare + högtalare för runt 10000kr när man redan har en anläggning som funkar, men bara bråkar lite...

10.000??
Du kan få en anläggning för under halva det priset om du vet vad du ska leta efter.

Vad har du för högtalare just nu?

nå 5000 då.. men de e ju ganska så onödit att köpa en ny anläggning när man redan har en? de e ju som att köpa en till bil för att den andra har ett litet fel..

Det gör man ju! wink
Sen kan man ju sälja det man har!

jocki_
14 november 2012 · 124 Inlägg

Noiseprojekt skrev:

jocki_ skrev:

Noiseprojekt skrev:

10.000??
Du kan få en anläggning för under halva det priset om du vet vad du ska leta efter.

Vad har du för högtalare just nu?

nå 5000 då.. men de e ju ganska så onödit att köpa en ny anläggning när man redan har en? de e ju som att köpa en till bil för att den andra har ett litet fel..

Det gör man ju! wink
Sen kan man ju sälja det man har!

jag skulle nog inte iaf köpa en ny bil pga av ett tändstift är sönder eller liknande men det är väl från person till person.

Streethawk Billjuds Wannabe
15 november 2012 · 1 771 Inlägg

jocki_ skrev:

Noiseprojekt skrev:

jocki_ skrev:

nå 5000 då.. men de e ju ganska så onödit att köpa en ny anläggning när man redan har en? de e ju som att köpa en till bil för att den andra har ett litet fel..

Det gör man ju! wink
Sen kan man ju sälja det man har!

jag skulle nog inte iaf köpa en ny bil pga av ett tändstift är sönder eller liknande men det är väl från person till person.

Får jag fråga varför du har så många förstärkare ?
Hur många högtalare har du?
Du menar Förstärkare/Reciever och inte Slutsteg?

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang