3441
Sök

Vilken tändbox kan jag använda ihop med lh 2,2?

6 740 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
hej! smile
Jag håller på att lära mej om de äldre insprutningssystemen o elektronik tändning.
jag tänkte ja ska koppla ihop ett insprutsystem på mitt rum bara för o se hur det funkar tongue jag har nästan allt som behövs de enda som fattas är en styrenhet för tändningen. o nu till min fråga: jag har en lh 2.2 insprutbox
(028000554) men med vilket tändsystem kan jag använda ihop med denna boxen? jag har en hallgivare här hemma jag tänkte använda ihop med tändboxen. kan de funka med vilken tänd enhet som helst så länge de kommer från en b230f? om tillexempel ja har en bil med vevaxelgivare kan jag då ta boxen från den bilen o använda ihop med en hallgivare? tacksam för svar! big_smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
21 november 2012
du måste ju ha en tändbox anpassad för hallgivare . så förslagsvis så tar du en från en med lh2,2

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

2 452 Inlägg
21 november 2012
du måste ha en som kommer från lh2,2 lättast är o fixa en som kommer från samma årsmodel

döden kommer tillbaka

6 740 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
tack smile men jag kom o tänka på en sak i skolan idag tongue
ja har lh 2.2 i min bil o ja vet att etiketten på bränsleboxen (den som bosch nr står på) är gul o även etiketten på tändboxen är gul. sen såg jag en 240 i skolan med lh 2.4 där etiketen på bränsleboxen var ljus lila och även tändboxens var ljus lila såg även en ner skruvad 940 med boxarna i där båda boxarna hade en svart etikett. o då till min fråga: måste de alltid vara samma färg på tändboxens etikett som bränsleboxen har för att de ska fungera ihop eller tvärt om? tongue

Du är liv

2 452 Inlägg
21 november 2012
till 2,2 systemet har jag för mig att färgen är alltid samma alltså gul,när det gäller 940 så är dom svarta eller guldfärgade...beroende på årsmodel

döden kommer tillbaka

6 740 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
turbodeath skrev:
till 2,2 systemet har jag för mig att färgen är alltid samma alltså gul,när det gäller 940 så är dom svarta eller guldfärgade...beroende på årsmodel

japp på 2.2 är etiketterna gula tongue men man kan alltså gå efter färgerna på boxarnas etikett för att få tag i rätt box om man tillexempel har en bränsle box med en blå etikett men ingen tänbox, hade de då funkat om man hittar en tändbox med blå etikett? smile Tycker det är spännande detta big_smile

Du är liv

2 452 Inlägg
21 november 2012
den med blå etiket har jag för mig är 16 ventilare inte helt säker 100% säker men till 95 så tror jag det var så...

döden kommer tillbaka

2 452 Inlägg
21 november 2012
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25383/25383-01ab328ea34f635c7aee8d7524781c1c.jpg
så här ser mitt kontor ut med bränsleboxar som får bryggor i sig så att dom går att chippa dom svarta boxarna eller så har man en jävla massa guldboxar istället.

döden kommer tillbaka

2 452 Inlägg
21 november 2012
turbodeath skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/26/25383/25383-01ab328ea34f635c7aee8d7524781c1c.jpg
så här ser mitt kontor ut med tändboxar som får bryggor i sig så att dom går att chippa dom svarta boxarna eller så har man en jävla massa guldboxar istället.

döden kommer tillbaka

6 740 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
men man kan alltså gå efter färgerna på etiketterna för att veta om en tändbox o en soppa box kan funka ihop? så länge de har samma färg på etiketterna ? tongue

Du är liv

2 452 Inlägg
21 november 2012
det gäller dom gula o dom blåa ja....men sen kan det bli svårt med färger som du såg på min bild så har jag bruna etiketer på mina tändboxar o dom satt ju lite huller o buller med bränsleboxar som hade vita etiketer samnt rosa...

döden kommer tillbaka

6 740 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
aha okej smile men finns de inget annat sätt o ta reda på vad som funkar ihop med vad? tongue om jag till exempel har en soppa box o behöver en tändbox till den, hur kan man då ta reda på vilken tändbox som funkar tillsammans med den soppa boxen?

Du är liv

2 452 Inlägg
21 november 2012
det bästa är alltid o ta från samma bil...

döden kommer tillbaka

6 740 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
turbodeath skrev:
det bästa är alltid o ta från samma bil...

hehe jo det är ju alltid de bästa tongue

Du är liv

Sök