2838
Sök

Bilstereon byter radiokanal hela tiden!

4 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
Hej

Har en Clarion DB148R i min Audi A4 från 2000 som byter radiokanal hela tiden ibland efter 5 sek ibland efter 15 min osv, även när man lyssnar på CD så kan den byta hejvilt mellan CD och radio. Alltid till samma radiokanal (p3 eller p4 minns ej nu)Så står det "Affairs" i displayen.

Väldigt frustrerande, har inte kopplat in den själv då jag köpte bilen nyss, har inte testat någonting, har ingen radiokod såklart så jag har inte brutit strömmen. Vet ej om det är relevant men den stängs inte av när man vrider av nyckeln utan måste sättas på och stängas av manuellt. 

Någon som kan sånt här???

Sir
935 Inlägg
21 november 2012
Låter som någon har knappat in så att den ska byta ungefär som trafiksädningarna. Borde finnas i en instr bok hur man får bort det.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

2 024 Inlägg
21 november 2012
Leta efter en funktion som heter PTY, troligen den som spökar för dig. Prova att ställa den till off.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

4 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
Det var det! PTY:n var boven, tackar ödmjukast! Vafan ska den va bra för??

7 281 Inlägg
21 november 2012
Tanken är att du ska kunna ställa in vad du vill lyssna på radion. Exempelvis pop eller rap och sedan när låten/programet slutar på den kanalen så letar den automatiskt upp en ny kanal med just det temat.
Problemet är att vi inte riktigt har tillräckligt med radiokanaler för att den funktionen ska vara bra i sverige.

4 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
I see big_smile tack för svar

Sök