2430
Sök

Remote/ignition/accessory wire fungerar ej längre

90 Inlägg
30 november 2012
Trådstartare
Hej.
Har en 2010 avensis och jag vet inte vad jag lyckats med, men som läget är nu ger denna kabel inget utslag bakom radion.
12v accessory uttaget i armstödet fungerar ej heller.
Om jag kopplar ihop konstant 12v kabeln med ignition wire fungerar 12v uttaget och stereon slås igång, dock "alltid på" vilket inte kommer funka eftersom jag har subwoofer, slutsteg i bak samt mobilladdare inkopplat till 12v uttaget.
Det verkar ju som att ignition kabeln fungerar då, när den vid 12v feed slår igång allt. Kanske är det ett avbrott i kabeln närmare säkringsdosan?
Om man tänker att kabeln har en T anslutning där botten leder till säkringsdosan och kabeln blivit skadad där?

Som det är nu är allting urkopplat, även stereon men jag lyckas endå inte få liv i ignition kabeln eller 12v uttaget i armstödet.
Säkringarna är kollade under huven och vad jag läser i manualen finns det inget under instrumentpanelen som har med ignition/ljudsystem/12v outlet osv att göra utan dessa finns under huven.

Måste jag dra en ny kabel från 12v power outlet säkringen nu och koppla ihop med den befintliga bakom radion eller är det någon som kan komma med andra idéer?

90 Inlägg
30 november 2012
Trådstartare
Det var acc säkringen under instrumentbrädan. Jag tittade på fel ställe helt enkelt och är jätteglad att det inte var något värre smile

Sök