göra något åt eller e d bara å sälja? (fälgar)

dj_padde
22 mars 2007 · 1 813 Inlägg

sätt på 225/40 lr 225/35   och billiga däck hittar du på dackonline.se  skickas fram till din ytterdörr utan några kostnader efter som det redan e inräcknat i priset;) bara å åka iväg med fälgarna till någon som kan kränga på dom till dej wink

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
båge montör och hobby mekaniker
22 mars 2007 · 2 672 Inlägg

ruhler skrev:
Det där kan det bli klagomål på besiktningen de brukar följa regeln "slitytan av däckmönstret ska vara innanför skärmkanten" det där är nog 0.5-1cm för mkt, skulle tro att du behöver en helt annan offset (ET)

men får fälgarna sticka utanför då? kan man sätta på 225 er på dom fälgarna? har funderat på att fräsa ner ETn lite, men ska räkna på om det går först! vart gör man sånt isf?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
dj_padde
23 mars 2007 · 1 813 Inlägg

dom får inte gå utan för igentligen.. men jag blev stoppad en gång och dom stack ut typ som dina men dom sa aldrig något.. bes till och med med dom däcken....  det e helt och hållet på vem som stoppar en ... vissa e inte så hårda med sånt men vissa e.. bara du har bra däck mönster så burkar dom godta det;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Madhouse
23 mars 2007 · 1 079 Inlägg

dj_padde skrev:
dom får inte gå utan för igentligen.. men jag blev stoppad en gång och dom stack ut typ som dina men dom sa aldrig något.. bes till och med med dom däcken....  det e helt och hållet på vem som stoppar en ... vissa e inte så hårda med sånt men vissa e.. bara du har bra däck mönster så burkar dom godta det;)

har haft diskussionen med besiktningsmän när jag körde min 850 med 740 fälgar genom besiktningen med 215däck på, fälgarna stack ut, slitytan innanför skärmkanten =nemas problemas han stod och tittade på det ett tag och frågade en kollega som gick fram och tittade och sa nä det är lugnt mönstret ligger innanför skärmkanten.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
båge montör och hobby mekaniker
25 mars 2007 · 2 672 Inlägg

är ni alltså helt säkra på att fälgarna får sticka utanför, men slitbanan på däcken måste bara innanför skärmkanten! har löst med att det inte tar i fram längre, var på biltema och köpte gummiklossar som man lägger mellan fjädrarna så att det blir stummare, och då får jag plats på höjden med fälgarna! förutom höger bak där jag måste bovka till kanten lite, får den är misshandlad av ngn tidigare ägare

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Necrodamus
25 mars 2007 · 220 Inlägg

För det första så har detta problem absolut ingenting med däcken att göra.. vad skulle det hjälpa med andra däck??? Och HÖJA bilen för att få dit fälgarna?? Nä, antingen så breddar du skärmarna eller oxå fräser du ner navet på fälgen.

Volvo V40 (2003)
BMW 540ia "Wee Eight" (1994)
Opel Vectra B "Irmscher I500" (1998)
båge montör och hobby mekaniker
25 mars 2007 · 2 672 Inlägg

vart fräser man fälgar då? min lack e svår å få tag på, annars hade skärmarna redan vart bredare!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Necrodamus
25 mars 2007 · 220 Inlägg

Om det är en bmw orginal lack så är det väl bara att knalla in till närmsta bil lackerare så plockar han fram rätt nyans på några minuter om det är en seriös firma. Ang. fräsa ner navet så är det väl bara att kontakta nån kille som är duktig med en svarv..

båge skrev:
vart fräser man fälgar då? min lack e svår å få tag på, annars hade skärmarna redan vart bredare!

Opel Vectra B "Irmscher I500" (1998)
BMW 540ia "Wee Eight" (1994)
Volvo V40 (2003)
AdamOpel DraMinBil.nu
25 mars 2007 · 1 016 Inlägg

du kommer blästra sönder hela karossen sådär..

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
båge montör och hobby mekaniker
26 mars 2007 · 2 672 Inlägg

löser detta på ett enkelt sätt!

Fälgarna är Till Salu nu!

skicka ett PM om du e intresserad!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang