Mobbning i arjeplog... helt sjukt!

fish Allfixare
25 mars 2007 · 1 475 Inlägg

Merclone skrev:
Undrar vad det var för bil i bakgrunden på bilden.

en gammal saab...

ironhead volvoraggare
25 mars 2007 · 4 776 Inlägg

fish skrev:

Merclone skrev:
Undrar vad det var för bil i bakgrunden på bilden.

en gammal saab...

det var en bmw 528 eller 518 från 86 eller 87 det kunde man se på  dom bakre glasen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
pUs Ûbersturmstekare
26 mars 2007 · 534 Inlägg

Hörni gossar. Det verkar vara en hel del hat, våldstankar och heta känslor i den här tråden.

Att "slakta" en mobbare är väl ändå inte särskilt mycket bättre än att mobba någon? Jag vet att det här är en del av ett bilforum, men kom igen. Lite nyanser vore kanske trevligt.

Sleepy_One jopp
27 mars 2007 · 145 Inlägg

pUs skrev:
Hörni gossar. Det verkar vara en hel del hat, våldstankar och heta känslor i den här tråden.

Att "slakta" en mobbare är väl ändå inte särskilt mycket bättre än att mobba någon? Jag vet att det här är en del av ett bilforum, men kom igen. Lite nyanser vore kanske trevligt.

jag skulle vilja påstå att det skulle vara helt på sin plats med sån behandling om det gått såhär långt...

tyck vad ni vill så tycker jag som jag vill wink

jomenvisst
laika
27 mars 2007 · 410 Inlägg

Värst vad alla trackar ner på svenska rättssystemet. Men studera lite juridik för fan och sluta klaga. Vi hade en föreläsare som var en av juristerna som hade jobbat fram miljölagstiftningen som vi nu har i Sverige. Den tog cirka 10 år att arbeta fram och då var det kallat ett stressverk. Så mycket arbete går ner i att få till nya lagar som ska fungera. Det är många faktorer som ska med in i ekvationen. Blir lagen för hård så kommer den sakna förankring i befolkningen och rättsväsendet. Men om ni tar er tiden att läsa lagtexterna så inser ni ganska snabbt att allt handlar om tolkning av lagen. Lagarna och straffen är tillräckligt bra om inte rätt ut sagt suveräna i Sverige. MEN dom tillämpas på ett dåligt sätt i Sverige. Miljölagen är ett praktexempel, vi har soppoliser som dömer böter till gamla tanter medan stora rederier kan köra runt i våra hamnar med tjockolja och förorena hur mycket dom vill för att det är lättare att ta fast tanten än att hitta en ansvarig människa på rederiet. Det är så lagarna i stort sett fungerar dom är bra men tillämpas helt galet.

Skoda Fabia (2000)
pUs Ûbersturmstekare
27 mars 2007 · 534 Inlägg

Sleepy_One skrev:

pUs skrev:
Hörni gossar. Det verkar vara en hel del hat, våldstankar och heta känslor i den här tråden.

Att "slakta" en mobbare är väl ändå inte särskilt mycket bättre än att mobba någon? Jag vet att det här är en del av ett bilforum, men kom igen. Lite nyanser vore kanske trevligt.

jag skulle vilja påstå att det skulle vara helt på sin plats med sån behandling om det gått såhär långt...

tyck vad ni vill så tycker jag som jag vill wink

Och jag skulle vilja påstå att det vore helt på sin plats med föräldrar som engagerar sig i sina barn, som lär dom rätt och fel, som verkligen tar del aktivt i deras uppfostran.

Men visst, fortsätt du drömma om slaktmässig behandling.

Machin Fartmissbrukare
27 mars 2007 · 1 302 Inlägg

pUs skrev:

Sleepy_One skrev:

pUs skrev:
Hörni gossar. Det verkar vara en hel del hat, våldstankar och heta känslor i den här tråden.

Att "slakta" en mobbare är väl ändå inte särskilt mycket bättre än att mobba någon? Jag vet att det här är en del av ett bilforum, men kom igen. Lite nyanser vore kanske trevligt.

jag skulle vilja påstå att det skulle vara helt på sin plats med sån behandling om det gått såhär långt...

tyck vad ni vill så tycker jag som jag vill wink

Och jag skulle vilja påstå att det vore helt på sin plats med föräldrar som engagerar sig i sina barn, som lär dom rätt och fel, som verkligen tar del aktivt i deras uppfostran.

Men visst, fortsätt du drömma om slaktmässig behandling.

håller med dig.. slakt är inte något svar på detta.. däremot förstår man juh varför folk reagerar så.. är ohyggligt att sådant fortfarande förekommer i 2007års sverige..

håller oxå med om att d ligger väldigt mycke på föräldrarnas ansvar att se till så att ungarna sköter sig. kan skilja på rätt å fel .. osv osv..

men i detta fall kan man juh lugnt säga att d är försent.. så frågan är hur man ska göra i detta fall...

halshuggning och slakt å sånna förslag är inte aktuella då det dels är olagligt och dels så tvivlar jag att så många på detta forum faktiskt har ett sådant psyke att dom pallar att slå ihjäl en människa kallblodigt..

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
ironhead volvoraggare
27 mars 2007 · 4 776 Inlägg

pUs skrev:

Sleepy_One skrev:

pUs skrev:
Hörni gossar. Det verkar vara en hel del hat, våldstankar och heta känslor i den här tråden.

Att "slakta" en mobbare är väl ändå inte särskilt mycket bättre än att mobba någon? Jag vet att det här är en del av ett bilforum, men kom igen. Lite nyanser vore kanske trevligt.

jag skulle vilja påstå att det skulle vara helt på sin plats med sån behandling om det gått såhär långt...

tyck vad ni vill så tycker jag som jag vill wink

Och jag skulle vilja påstå att det vore helt på sin plats med föräldrar som engagerar sig i sina barn, som lär dom rätt och fel, som verkligen tar del aktivt i deras uppfostran.

Men visst, fortsätt du drömma om slaktmässig behandling.

tror heller inte på nå slakt fast det är ju sånt man säger när man blir arg ja jag håller med om att föräldrarna borde ha mera uppsyn och barna ska visa repsket för andra och för sina föräldrar mobba nån för typ deras glasögon kläder eller vad man har för bil typ sånt är sinnessjukt acceptera varann istället så skulle världen bli mycket bättre att leva i

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
dalmasens
27 mars 2007 ·

Bodde i tre år i Arjeplog när jag studera, nog för att de var mycket skit där men inte så här mycket. blev helt ställd när jag läste de. Var ju alltid nått bråk när man var på krogen eller så bara för att man var utefrån men detta var ju helt otroligt.
Förstår inte hur "mobbaren" tänker, han kan ju inte tänka alls.
Synd på ett sådant trevligt ställe, och lider verkligen med killen och hans familj.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang