Stulen BMW 540 kombi

Foxxen Snart egen företagare inom bärgning
28 oktober 2012 · 114 Inlägg

hjulen samt plåtarna var borta  sen har jag för mig att det var några inredningsdetaljer som var borta  ska kolla det imorn jag skriver ner chassienr  imorn

Remember Everything Forgive Nothing
jetta16v
28 oktober 2012 · 1 534 Inlägg

Som Rquired nämnde tidigare så finns en del saker som är rätt så attraktiva att stjäla på en sånbil, att återse en BMW som har mycket av den utrustningen borde innebära en nästintill slaktad bil när det gäller de dyraste tillbehören, hoppas på det bästa i alla fall...

Rquired Allmänt envis
28 oktober 2012 · 12 512 Inlägg

Foxxen skrev:
hjulen samt plåtarna var borta  sen har jag för mig att det var några inredningsdetaljer som var borta  ska kolla det imorn jag skriver ner chassienr  imorn

Oavsett vems BMW det är som hittats kan du använda dig av http://bmwvin.com/ för att se vad för modell det är och vilken utrustning som fanns monterad och nu saknas. smile

Det låter dock lite knepigt om bilen stulits för att få ett fåtal delar plockade, som nämnts är bilen inte enkel att stjäla (om du inte har rätt utrustning, då går det på trettio sekunder kanske) och de ligor som stjäl BMW-delar har visat sig vara skrämmande effektiva. De kan utan tillgång till nyckel plocka bilen på delar fortare än vad många BMW-verkstäder kunnat göra, de vet precis vad skruvarna sitter, vart man borrar för att komma åt och kapa bilens strömförsörjning, hur man kringgår larmets backup-batteri och så vidare.

Kan man däremot få igång bilen, då har man oftast kunskap och ett annat syfte som till exempel att helt rensa bilen på gångbara delar (Vilket är långt mer än fälgar och lite inredningsdetaljer) eller föra den utomlands för försäljning. Men man skall aldrig skriva aldrig, det finns folk till allt.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Alpinabiturbo Kulan
30 oktober 2012 · 1 435 Inlägg

Fan va tråligt!

BMW 320D Touring "Titansilver" (2008)
BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
Foxxen Snart egen företagare inom bärgning
4 november 2012 · 114 Inlägg

Tuvärr så var det inte den !! Därimot var denna stulen den med från sollentuna

Remember Everything Forgive Nothing
Lasse_V8 Lastbilschaffis
4 november 2012 · 40 Inlägg

Tack för kollen

Allt under 4 liter är startmotorer
Lasse_V8 Lastbilschaffis
4 november 2012 · 40 Inlägg

Tack för kollen

Allt under 4 liter är startmotorer
Mikiver
9 november 2012 · 105 Inlägg

Håller ögon öppna ner mot järna/hölö området om det ännu finna hopp!

Noiseprojekt
9 november 2012 · 1 523 Inlägg

Rquired skrev:

Foxxen skrev:
hjulen samt plåtarna var borta  sen har jag för mig att det var några inredningsdetaljer som var borta  ska kolla det imorn jag skriver ner chassienr  imorn

Oavsett vems BMW det är som hittats kan du använda dig av http://bmwvin.com/ för att se vad för modell det är och vilken utrustning som fanns monterad och nu saknas. smile

Det låter dock lite knepigt om bilen stulits för att få ett fåtal delar plockade, som nämnts är bilen inte enkel att stjäla (om du inte har rätt utrustning, då går det på trettio sekunder kanske) och de ligor som stjäl BMW-delar har visat sig vara skrämmande effektiva. De kan utan tillgång till nyckel plocka bilen på delar fortare än vad många BMW-verkstäder kunnat göra, de vet precis vad skruvarna sitter, vart man borrar för att komma åt och kapa bilens strömförsörjning, hur man kringgår larmets backup-batteri och så vidare.

Kan man däremot få igång bilen, då har man oftast kunskap och ett annat syfte som till exempel att helt rensa bilen på gångbara delar (Vilket är långt mer än fälgar och lite inredningsdetaljer) eller föra den utomlands för försäljning. Men man skall aldrig skriva aldrig, det finns folk till allt.

Såg ett program på tv om några killar som stal bilar på beställning.
Det tog dom under 2 timmar att riva en Ford Pickup HELT och hållet
På mindre än 2 dar, så har dom bytt chassi och byggt en bil av 2 så bilen blir laglig..

Tror det gick på Discovery och handlade om folk som utförde kortbedrägerier mm

volvojohan
10 november 2012 · 172 Inlägg

Tråkigt lasse att höra detta. Du har inte pratat med föregående ägare eller så om någon har nyckel kvar?
Känns ju smått omöjligt att sno denna bil utan att göra lite oväsen av sig, om inte ens hundarna vaknat!

sleepyoh
10 november 2012 · 1 319 Inlägg

Noiseprojekt skrev:

Rquired skrev:

Foxxen skrev:
hjulen samt plåtarna var borta  sen har jag för mig att det var några inredningsdetaljer som var borta  ska kolla det imorn jag skriver ner chassienr  imorn

Oavsett vems BMW det är som hittats kan du använda dig av http://bmwvin.com/ för att se vad för modell det är och vilken utrustning som fanns monterad och nu saknas. smile

Det låter dock lite knepigt om bilen stulits för att få ett fåtal delar plockade, som nämnts är bilen inte enkel att stjäla (om du inte har rätt utrustning, då går det på trettio sekunder kanske) och de ligor som stjäl BMW-delar har visat sig vara skrämmande effektiva. De kan utan tillgång till nyckel plocka bilen på delar fortare än vad många BMW-verkstäder kunnat göra, de vet precis vad skruvarna sitter, vart man borrar för att komma åt och kapa bilens strömförsörjning, hur man kringgår larmets backup-batteri och så vidare.

Kan man däremot få igång bilen, då har man oftast kunskap och ett annat syfte som till exempel att helt rensa bilen på gångbara delar (Vilket är långt mer än fälgar och lite inredningsdetaljer) eller föra den utomlands för försäljning. Men man skall aldrig skriva aldrig, det finns folk till allt.

Såg ett program på tv om några killar som stal bilar på beställning.
Det tog dom under 2 timmar att riva en Ford Pickup HELT och hållet
På mindre än 2 dar, så har dom bytt chassi och byggt en bil av 2 så bilen blir laglig..

Tror det gick på Discovery och handlade om folk som utförde kortbedrägerier mm

American.Underworld.S01E02.Car.and.Identity.Theft

_----------'
Lasse_V8 Lastbilschaffis
10 november 2012 · 40 Inlägg

volvojohan skrev:
Tråkigt lasse att höra detta. Du har inte pratat med föregående ägare eller så om någon har nyckel kvar?
Känns ju smått omöjligt att sno denna bil utan att göra lite oväsen av sig, om inte ens hundarna vaknat!

Har inte pratat med förra ägaren, men jag har fått den känslan av att han inte skulle gjort så.
Det syns verkligen på bilen att förra ägarna tagit väl hand om denna bil och förra ägaren kändes som en jävligt bra person att köpa bil av så jag har ingen misstanke mot honom.

Allt under 4 liter är startmotorer
Lasse_V8 Lastbilschaffis
8 december 2012 · 40 Inlägg

Bilen är nu inlöst av f:b "fortfarande borta"

Stort tack till Aktsam som jag tycker fungerat riktigt bra, tror tyvärr inte jag skulle fått ut mer pengar från något annat bolag.

Kan starkt rekomendera detta försäkringsbolag som för mig var billigast.

Har läst om andra som bara haft problem med Aktsam när det hänt något och tycker därför dom kan få lite positiva kommentarer också.
/Lasse

Allt under 4 liter är startmotorer
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
8 december 2012 · 1 152 Inlägg

Lasse_V8 skrev:
Bilen är nu inlöst av f:b "fortfarande borta"

Stort tack till Aktsam som jag tycker fungerat riktigt bra, tror tyvärr inte jag skulle fått ut mer pengar från något annat bolag.

Kan starkt rekomendera detta försäkringsbolag som för mig var billigast.

Har läst om andra som bara haft problem med Aktsam när det hänt något och tycker därför dom kan få lite positiva kommentarer också.
/Lasse

Tråkigt med bilen men kul att det löste sig med FB och att du känner dig nöjd.
Hoppas bara att de som gjorde detta hamnar under gjorde så fort som möjligt.

Vad blir det för bil istället? smile

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Lasse_V8 Lastbilschaffis
8 december 2012 · 40 Inlägg

PITSTOP skrev:

Lasse_V8 skrev:
Bilen är nu inlöst av f:b "fortfarande borta"

Stort tack till Aktsam som jag tycker fungerat riktigt bra, tror tyvärr inte jag skulle fått ut mer pengar från något annat bolag.

Kan starkt rekomendera detta försäkringsbolag som för mig var billigast.

Har läst om andra som bara haft problem med Aktsam när det hänt något och tycker därför dom kan få lite positiva kommentarer också.
/Lasse

Tråkigt med bilen men kul att det löste sig med FB och att du känner dig nöjd.
Hoppas bara att de som gjorde detta hamnar under gjorde så fort som möjligt.

Vad blir det för bil istället? smile

Kollat på en 540 6vxl i Tyskland men är väldigt osäker på denna.

Sen har vi en 04:a 545 grå kombi 6vxl på blocket för 125:- som är väldigt intressant, dock kommer skatten i jan.
bilen ska besiktas senast sista dec. har pratat med ägaren och de behövs bytas en spindelled eller länkarm eller styrled, han va inte helt säker på vilket de var.
Sen har Head up displayen på denna bil fått för sig att projicera bilden lite snett har jag för mig han sa.

Negativa med denna bil är 17000+mil
Bara "året runt däck" vilket inte duger nån tid på året (enligt mig)
Silver/grå färg.


Sen har det dykt upp en 02:a Passat W8 6vxl, tyvärr i Kiruna men denna är också intressant.

Allt under 4 liter är startmotorer
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
8 december 2012 · 1 152 Inlägg

Bmw 545:an är helt underbar att äga och köra. Om du absolut inte måste ha kombi så kanske du kan titta på min. Fast med tanke på att du har 4hundar så kanske kombi är ett måste smile

När det gäller manuell V8 så tror jag du kommer att tröttna då dessa bila enligt mig ska njutas med automat.

Passaten är INTE i samma liga som Bmw E60/61 och tror inte du kommer att gilla den efter provkörning.
Kolla annars om det finns någon nära dig så kan du leka "spekulant" och få en egen uppfattning innan du åker till Kiruna :p

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Lasse_V8 Lastbilschaffis
9 december 2012 · 40 Inlägg

Prova en w8 för ett par år sen och gillar bilen
Rent sagt hatar jag automat men kan godta vanens låda så manuell gäller

Allt under 4 liter är startmotorer
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
9 december 2012 · 1 152 Inlägg

Lasse_V8 skrev:
Prova en w8 för ett par år sen och gillar bilen
Rent sagt hatar jag automat men kan godta vanens låda så manuell gäller

Då är du lagt åt det "andra" hållet tongue
Men som sagt 545:an är grymt roligt att ägs och kostar inte så mkt som folk tror.
Satsa på en sån!

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang