Bilmekanerska i Örebro

swecap Glad.
15 november 2012 · 71 Inlägg

Hej, jag jobbar som bilmekaniker på en bilverkstad i Örebro.
Och nu talas de om att anställa en till mekaniker.
Men min fråga är, finns de någon kvinnlig mekaniker i trakten som är sugen på jobb.

OBS detta är ingen annons från företaget, bara en fundering och lägeskoll från oss på verkstan.

Vi har ju en kvinnlig säljare, så varför inte en mekaniker.

Kan ju tipsa via pm om någon är intresserad.

Men finns det någon ?

Toyota Corona "RT40" (1966)
swecap Glad.
20 november 2012 · 71 Inlägg

Nästan 200 visningar å inget gensvar.
Det bevisar nog att det är ont om kvinnliga bilmekaniker.
Iallafall i denna del av landet.

Toyota Corona "RT40" (1966)
trippelturbo Trucker
20 november 2012 · 2 710 Inlägg

Svårt o rekrytera kvinnor till vissa yrken bara. Så har det varit o kommer nog vara en bra tid framöver, om det ens blir ändring!

Bygg, transport, mek, rörmokare, o liknande.
Jobba med kläder gör dom gärna.. smile

Fart missbrukare
Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 november 2012 · 13 742 Inlägg

nog inte så jäkla lätt att vara tjej och arbeta med tunga saker

vet jhu hur klen min kärring är och att skruva med tunga saker dagarna i ända är inte riktigt kvinnokroppen gjord för

sen finns det envisa personer som klarar det utmärkt. men mer generellt så blir att män och kvinnor jobbar med olika saker.

Har jhu sätt hur det sätt ut där min tant jobbat på industrier det är väldigt få tjejer där.
trodde att det mest såg ut så på fabriksgolvet men nu när hon är på tjänstemanna sidan inom industri så är det exakt likdant ut

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
swecap Glad.
3 december 2012 · 71 Inlägg

Nu har firman börjat söka efter mekaniker, endast inom märkets egna interna forum.
Så nu är det dags att våga visa sig alla tjejer/kvinnor.

Toyota Corona "RT40" (1966)
scaryeyes
10 december 2012 · 855 Inlägg

Visa nu vad jämställdhet betyder! Är ju evigt tjat om det annars ju!

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Krist
10 december 2012 · 716 Inlägg

Skriv till tjejer här på forumet som har mekat lite annars? Fullt utbildad e hon nog inte, men lära sig är alldrig för sent wink Om de finns någon medlem från Örebro dvs...

BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
Pim_Pim
10 december 2012 ·

Får väl slänga på mig en peruk och söka då. wink

Johan85 Avstängd
10 december 2012 · 1 418 Inlägg

Krist skrev:
Skriv till tjejer här på forumet som har mekat lite annars? Fullt utbildad e hon nog inte, men lära sig är alldrig för sent wink Om de finns någon medlem från Örebro dvs...

det är aldrig försent att lära sig att aldrig stavas aldrig med 2 L och alltid stavas alltid med 2 L wink

Pim_Pim
10 december 2012 ·

Johan85 skrev:

Krist skrev:
Skriv till tjejer här på forumet som har mekat lite annars? Fullt utbildad e hon nog inte, men lära sig är alldrig för sent wink Om de finns någon medlem från Örebro dvs...

det är aldrig försent att lära sig att aldrig stavas aldrig med 2 L och alltid stavas alltid med 2 L wink

Hahaha.. Det där kommer man ihåg från grundskolan..

Emilius Avstängd
10 december 2012 · 1 714 Inlägg

Pim_Pim skrev:
Får väl slänga på mig en peruk och söka då. wink

+1

I en tid då jobben är få och arbetslösheten stor så ska ni vända er enbart till kvinnor?
Kvinnor som jag haft förstahandserfarenhet av går på fordonsutbildningar av outgrundliga anledningar,
ofta något i stil med att det går väldigt mycket killar där?

Om jag sätter i bröstimplantat, får jag jobbet då? Jag blir ju som en kvinna, fast lite bättre då.

Jävla larv.

Ska ni slå ett slag för jämställdheten så låt vem som helst söka jobbet men bara den mest kvalificerade och erfarne mekanikern får jobbet, som det alltid varit, om då tyvärr inga kvinnor jobbar på fordonsrelaterade arbetsplatser längre då vet vi ju iallafall vad dem går för.

Snart införs väl också en månad om året där männen ska gå runt i högklackade skor med stålhätta på verkstäderna för att komma i kontakt med sin kvinnliga sida.

scaryeyes
10 december 2012 · 855 Inlägg

Finns tjejer som jobbar mycket bra i mansdomenade yrken. Finns åxå dom som gnäller om jämställdhet avigt och rätt, men samtidigt gnäller på att det är tungt och vill ha slappare arbetsuppgifter. Och tycker killarna ska hjälpa till mer för dom är vana att bli uppvaktade.
Ska det kvoteras in tjejer i såna yrken, ska det fan ta mej va lika för alla! Både arbetsuppgifter, produktivitet och lön.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang