Mercedes 190e 89 problem med blinkers och tutan!!! HJÄLP!!!!

jimpo89
3 november 2012 · 151 Inlägg

Hej!

jag fick problem med min blinkers och först ville den bara inte blinka ibland, sen sluta det helt och bältes lampan i taket började blinka och av nån anledning testade jag varnings blinkern och det funka och klickar som det ska och sedan testade jag att blinka med den vanliga igen och då kunde det funka men nu vill det inte alls men varnings blinkern funkar. jag gick ut och hörde hur det stora relät gnyr... då tänkte jag att det är relät som är kasst så åkte och köpte ett nytt på mercedes men ingen skillnad... och tutan funkar inte heller och när jag trycker på ratten så blinkar bältes lampan... sen sa en kompis att det kunde va själva spaken så den har jag även bytt men ingen skillnad och tänkte att jag kollar knappen till varnings blinkern och tog ur den då gnyr inte relät när jag blinkar... någon som är kunnig på el och kan hjälpa mig?? blir tokig på bilen!!! sen verkar det som att det drar tjuvström någonstans jag har kollat plus och minus på batteriet och inget verkar knas men den är seg o slö i strömen förutom när bilen är igång :S hjälp hjälp!!!!!!

Volvo V70n 2,4t "familjeräcern" (2002)
jimpo89
11 december 2012 · 151 Inlägg

ja nu har jag både tuta och blinkers och felet var en säkring som såg hel ut men det slutade med att jag fick byta 5st så kolla säkringarna först!! smile

Volvo V70n 2,4t "familjeräcern" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang