3843
Sök

Volvo 855 centrallås strular

558 Inlägg
13 december 2012
Trådstartare
hej

mitt centrallås eller fjärrlås funkar inte längre, det började med att det inte gick att låsa bilen med dosan men låsa upp funkade utan problem med den. sen nu trodde jag det var fel  på batteriet i dosa å bytte så nu funkar ingenting? lampan i taket tänds inte ens när jag öppnar dörrarna. går ej sitta i bilen och trycka ner en dörr pinne så låses bara den dörren samma sak när man öppnar dörren, alla ska ju låsas/öppnas samtidigt? sen så får jag inte upp bagaget nu heller... vad kan det vara?

Påstängd
1 197 Inlägg
13 december 2012
I V70in gick det en vajer från växelspaken till tändningslåset, fick en 2a på besiktningen senast eftersom rattlåset inte fungerade.
Då räckte det med att spraya knappen på växelspaken så knappen ploppade ut som den ska!

Innan det ville inte alltid nyckeln gå att få ur låset heller, och innerbelysningen tändes bara om man vickade på tändningslåset en stund, gick inte heller att låsa med dosa.. Men det räckte som sagt att spraya lite 5-56 in bakom knappen på växelspaken så blev det bra igen! smile

558 Inlägg
13 december 2012
Trådstartare
jaha okej tackar! var det en automat låda du hade? knappen man trycker in för att kunna växla ? smile konstigt var ute och kollade nu funkade det att låsa upp med dosan igen. men inner belysningen släcks direkt man stänger dörrarna det ska ju lysa ett tag eller tills man vrider igång bilen. sen låser inte bagagehelvetet upp.. hmm
men ska testa de du sa iaf!

Påstängd
1 197 Inlägg
13 december 2012
mercaa skrev:
jaha okej tackar! var det en automat låda du hade? knappen man trycker in för att kunna växla ? smile konstigt var ute och kollade nu funkade det att låsa upp med dosan igen. men inner belysningen släcks direkt man stänger dörrarna det ska ju lysa ett tag eller tills man vrider igång bilen. sen låser inte bagagehelvetet upp.. hmm
men ska testa de du sa iaf!

Yes, det sitter en automat i den! Ja den knappen är det, den satt liksom fast intryckt så man kunde dra den hur som helst även fast nyckeln var ur.
Innerbelysningen ska ju tändas när man tar ur nyckeln, den ville inte tändas förens man öppnade en dörr. smile

558 Inlägg
13 december 2012
Trådstartare
ja precis! nu verkar det funka iaf smile slog lite på bakluckan också vid låset medans jag låste upp några gånger så nu öppnade den tillslut. smörjde även upp låset på luckan så nu funkar allting som vanligt haha!! smile
vilken jävla konstruktion.. att en sån sak kan ställa upp å ner på hela skiten det kunde man inte tro tongue

Sök