Fjärrlås på bmw e39 touring -99 funkar ej trots signal från nyckeln.

TonyWallin
12 december 2012 · 32 Inlägg

Tjenare gott folk. Tänkte bara kolla med er som har haft samma problem (om ni finns) om ni har lösningen. Vet ej vart jag ska börja eller vart jag ska kolla.

Som sagt, jag har signal från nyckeln och ett fräscht batteri i nyckeln, så det är inga problem. Problemet är alltså i bilen eller att den måste kodas om?

Tacksam för svar smile

Mvh Tony Wallin

it_mutt Avstängd
12 december 2012 · 10 388 Inlägg

TonyWallin skrev:
Tjenare gott folk. Tänkte bara kolla med er som har haft samma problem (om ni finns) om ni har lösningen. Vet ej vart jag ska börja eller vart jag ska kolla.

Som sagt, jag har signal från nyckeln och ett fräscht batteri i nyckeln, så det är inga problem. Problemet är alltså i bilen eller att den måste kodas om?

Tacksam för svar smile

Mvh Tony Wallin

Antar att det är på BMW som det är på ex.vis Audi, och då måste fjärren "paras ihop" med bilen igen. Ingen koll på hur det görs såhär "rakt av", kan dock bläddra i pärmarna här o se om det står något, om nu ingen annan har svaret "pang på"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
BuNno
13 december 2012 · 34 Inlägg

Åk till Bavaria i Danderyd så fixar dom det åt dig tonken ! big_smile jag fick köpa ny nyckel smile men skönt ere att slippa sätta nyckeln i dörren och låsa/låsa upp! big_smile

BMW 325 E36 (1992)
TonyWallin
13 december 2012 · 32 Inlägg

Anton, hur mycket gick det på? smile

hangman
13 december 2012 · 2 174 Inlägg

Finns guider på youtube hur man parar ihop nyckel med bil. Behöver ingen verkstad tar 10 minuter. Skit enkelt kostar inget.

TonyWallin
15 december 2012 · 32 Inlägg

hangman skrev:
Finns guider på youtube hur man parar ihop nyckel med bil. Behöver ingen verkstad tar 10 minuter. Skit enkelt kostar inget.

Ser gärna en länk på det då jag inte hittar smile Tack på förhand

hangman
15 december 2012 · 2 174 Inlägg

TonyWallin skrev:

hangman skrev:
Finns guider på youtube hur man parar ihop nyckel med bil. Behöver ingen verkstad tar 10 minuter. Skit enkelt kostar inget.

Ser gärna en länk på det då jag inte hittar smile Tack på förhand

hittat flera hundra länkar på youtube här är en av dom, till höger på sidan efter du sett den finns det 100 till minst.

http://www.youtube.com/watch?v=aje2eoDg5v8


lycka till!

TonyWallin
17 december 2012 · 32 Inlägg

Sedär! Tack Hangman smile Nu funkar det galant smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang