hej! har en opel vectra C 03a, för ca 2 veckor sen så körde jag och så dog bilen när ja la den på neutral. tänkte att den va kall eller nått då den starta direkt efter. inget mer med det, startade den o glömde sedan bort det..
nu till problemet. 3 dagar sen hände det igen, jag körde och när jag bromsa dog bilen. starta o körde några meter och så dog den igen. batteriet svek. efter det funkade det inte ens att starta hörde bara klickljud när ja försökte. notera att jag hade kört ett tag och bilen redan var varm, så att den frös är nog uteslutet.. iallafall ringde far min och han kom med startkablar. vi fick igång bilen och jag körde runt i 20 min för att ladda batteriet. det märkliga är att sen det hände har jag startat bilen varje dag och batteriet funkar felfritt. som om det aldrig hade hänt?!
min fråga är då, hur länge kan ja köra med detta batteriet om jag startar försiktigt dvs låta den stå på innan ja kör iväg. värt att nämna att mitt jobb ligger 1-2km hemifrån så korta sträckor är nått ja kör varje dag, vilket kanske inte är det bästa.

måste jag bege mig till biltema och köpa ett nytt batteri? borde ja kanske istället spendera på en batteri laddare?
eller kan jag till och med köra på som det e nu, då det funkat i 3 dagar felfritt igen?
det är ingen big deal om de verkligen är så att ja behöver köpa ett sprillans nytt batteri för nån tusenlapp, men det är synd ifall de absolut inte behövs.. därför vänder jag mig till dom mer kunniga.
vad hade ni gjort i mina skor?
mvh oscar:D