3926
Sök

det som kommer bort i snö kommer framm i tö !!

2 594 Inlägg
29 mars 2007
Trådstartare
Så även all jäkla hundskit är så fruktansvärt less på al hundbajs som ligger  å stinker och som man trampar i, Va fan ta ert ansvar å plocka upp skiten är trött på att varje vår se och känna denna äckliga stank, !!!

Sleeper
3 084 Inlägg
29 mars 2007
tycker det är värre med alla hästägare som målar vägen brun... fan kan inte dem ta upp eftersig för =/

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Busdriver
389 Inlägg
29 mars 2007
ghost_boy83 skrev:
Så även all jäkla hundskit är så fruktansvärt less på al hundbajs som ligger  å stinker och som man trampar i, Va fan ta ert ansvar å plocka upp skiten är trött på att varje vår se och känna denna äckliga stank, !!!

haha, ja det finns aldeles för många som har hund, som inte borde ha hund. Kan lacka ur på folk om dom inte plockar upp skiten efter jycken, dom brukar bli ganska ställda wink

"hä ä din skit, det tycker jag va bra sagt" - Torsk på tallin

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
29 mars 2007
ja vad ska man säga tur att man inte äger något djur big_smile

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
29 mars 2007
stör mig på det också.. om man nu köper en hund så kan man väll cokså ta hand om spåren hunden lämmnar efter sig neutral

tur att man inte har hund

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

222 Inlägg
29 mars 2007
Visst jag kan hålla med, har själv två hundar....

Men jag tycker att det finns värre saker som kommer fram i tö.
Glassplitter för att nämna något som är mindre bra för alla som tar sig fram.

Angående hästskit, så finns det ingen rekommendation att hästagaren ska stanna och plocka upp efter hästen.
Skulle de ha med sig stora avfallspåsar då?

I många kommuners stadgar finns det sagt om vad man bör iaktaga som djurägare.

"Man ska alltid plocka upp förorening efter hund längs gator och parkvägar. I innerstaden, inom tullarna, gäller detta alla offentliga platser."

Källa: www.stockholm.se

Ha det gott i vårsolen!

Hellre chips än sex på festival!!!!

1 417 Inlägg
29 mars 2007
Jag förstår att ni som äger hund inte tycker om glassplitter osv som kommer fram. Men man bör ändå ta upp efter hunden. Det vinner alla på.
Annars är hundar mysiga djur, om man slipper bli biten i ansiktet eller så... :S

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
29 mars 2007
Biten i ansiktet? Man ska väl inte behöva bli biten alls!

Angående hästar - klart hästar inte får förorena hur som helst. Ofta har jag sett ryttare som sparkar ner skiten i diket eller ut i skogen om det händer "olyckor" på fel platser.

Jag har hund, men han skiter i skogen, eller i bortre hörnet av trädgården om vi inte är ute så han kan dra in i skogen. Där är det i alla fall vårt eget problem, rätt äckligt om man missar att ta bort en bajshög och åker i den med gräsklipparen. Har en stor hund, så det är stora högar dessutom, snuskigt. Tur att hunden själv är desto mysigare!

Går aldrig med hunden i stan, men skulle det hända får man ju naturligtvis ha påse med sig!

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

222 Inlägg
29 mars 2007
Holme skrev:
Jag förstår att ni som äger hund inte tycker om glassplitter osv som kommer fram. Men man bör ändå ta upp efter hunden. Det vinner alla på.
Annars är hundar mysiga djur, om man slipper bli biten i ansiktet eller så... :S

Det finns saker som är värre än glassplitter, rester efterpicknick tex med ben från kyckling eller revben. Och jag har inte sett hundar som njuter av medhavd picknick i någon park...smile
Nog för att många som använder parker i städerna kan vara duktiga på att plocka upp efter sig, men alla gör det inte.
Har man otur som hundägare, kan det istället bli en kostsam operation hos veterinären, då hunden fått i sig något olämpligt.

Det kommer tyvärr alltid finnas hundägare som inte orkar kröka på ryggen och plocka upp efter sin hund,
Jag gör det alltid.

Självklart så ska man inte heller bli biten i ansiktet av en hund.
Då är det något fel på ägaren till hunden - oftast.
Hundar har väldigt sällan för avsikt att bita någon och innan något sånt tragiskt händer, så varnar de innan.

Sleeper
3 084 Inlägg
29 mars 2007
ja... det jag menar med hästar är ju att de skiter så ofantligt på vägen att man nästan får hästbajsplaning!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

BMW Power
2 362 Inlägg
29 mars 2007
Om det nu finns lag på att man ska ta upp hundskit på allmänplats, så säger jag samma sak om hästar.. speciellt i det området jag bor i. Tog inte upp skiten efter min hund, fast dock var man och rastade han i skogen, men alla jäkla hästar som går i det här området går bara på vägarna och lägger högar både här och där, det ger fan inget bra intryck på området.
Om man inte kan plocka upp det så fan håll hästarna på hagarna då, vad ska ni annars ha dom ställena till? wink

BMW, bogsering med wire :/

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
29 mars 2007
på tal om hästbajs ibland skiter bilarna ner sig också då får man plocka upp wink

http://www.dusty.se/crap/bajs.jpg

222 Inlägg
29 mars 2007
dusty skrev:
på tal om hästbajs ibland skiter bilarna ner sig också då får man plocka upp wink

http://www.dusty.se/crap/bajs.jpg

lollol

Verkligen...

Sök