Fel på kupéfläkten - BMW e38 -95

2fast2race
2 januari 2013 · 17 Inlägg

Tjena!

Jag har för inte så länge sen införskaffat mig en BMW e38 som jag fortfarande är i lite smått extas över att äntligen äga! big_smile

Det tråkiga däremot är att jag köpte den med en trasig värmefläkt. hmm Ägaren innan sa att det var så enkelt som att fläkten helt enkelt inte fungerade men efter lite egen felsökning i bilen så märker jag att det kommer ett konstigt ljud från värmepaketet när man sätter på AC:n. Det liksom knorrar lite, och ljudet kommer ifrån bakom "luftutblåsen". Det låter liknande som när man bänder lite lätt på plast.

Frågan är hur jag lättast felsöker efter vad som är fel, då det låter som att någonting rör sig där framme (fläkten?) så känns det ju inte som att den kanske är helt paj ändå? Några ideér? roll

Tack på förhand!

BMW 740iL "Rumble" (1995)
groze
2 januari 2013 · 564 Inlägg

Att det knorrar kan vara luftspjällen som öppnar/stänger sig, vilket är helt normalt.

Hur man felsöker fläkten på e38 vet jag tyvärr inte, men om du kikar på autopower.se så finns det förmodligen folk som haft samma fel tidigare som också kommit på en lösning. smile

2fast2race
2 januari 2013 · 17 Inlägg

Okej, då fick jag svaret på en fråga besvarad iallafall! smile

Har kikat lite på Autopower, några som har haft samma problem, vissa har löst det bara genom att öppna upp och bokstavligt talat bara ge fläkten en knuff. Men jag är jävligt rädd att riva inredning, men det kanske inte är så bökigt som det låter? Då ska även tilläggas att inredning är i helt mint condition!

BMW 740iL "Rumble" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang