Audi 100 -94 C4 display belysning, c-lås oc elhissar funkar ej

MostWanted93
18 december 2012 · 143 Inlägg

Köpte mej en Audi 100 igår med klimatanläggning och belysningen i displayen som visar inställd temperatur och sånt funkar inte, displayen i sej funkar, men inte belysningen.
Samma sak är de med displayen som visar yttertemp, och displayen som sitter ovanför alla kontrolllampor(de sitter 2 st där, en stor och en liten, den stora handlar de om)tror att de är displayen som visar infon om man har färddator, nu har jag inte de så jag vet inte vad den ska visa, men de verkar inte funka alls iaf.

Så, går belysningen att fixa eller måste jag byta ut hela display enheten?

Sen till c-låset, de verkar inte vilja funka. Är de vacuumstyrt eller elektriskt? Vart sitter Huvudenheten?
Bilen har stått undanställd utomhus i ca 2 år, så de kanske kärvar lite..

Sen till Elhissarna. Belysningen i knapparna funkar inte, och hissarna i sej går inte heller, när jag trycker ner knappen för passagerardörren(från förardörren då) så låter de som att en motor rör på sej i Förardörren(hörs väldigt svagt), men nått fönster rör inte på sej.
Finns de nått vanligt fel som brukar vara på dom?
Säkringarna som sitter på sidan av panelen, är de verkligen alla säkringar som sitter i bilen?

Fredde_Vette JaG
18 december 2012 · 785 Inlägg

Säkring?

Its not the fart that kills, its the smell...
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
MostWanted93
18 december 2012 · 143 Inlägg

Har kollat alla säkringar jag hittar men ingen är trasig

Fredde_Vette JaG
18 december 2012 · 785 Inlägg

Har inte den modellen säkringslåda i motorrummet också?

Its not the fart that kills, its the smell...
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
MostWanted93
19 december 2012 · 143 Inlägg

Hittade bara en låda med relän i, inga fler säkringar.
Tycker dock att de borde finnas en till då 15 säkringar låter lite i en sån bil.

AlextremeII
2 januari 2013 · 104 Inlägg

Centrallås: Det är vaacum styrt, och huvudenheten/motorn sitter under baksätet.

Elhissar: Pilla bort gummiskyddet/slangen som sitter mellan dörr och kaross på förarsidan. Där i går en massa kablar och även en vaacum slang till centrallåset. Det är standard att kablarna går av efter år av torka och klimat då dom mer eller mindre böjs varje gång du öppnar och stänger dörren. Tillslut går dom av, det är standard på dessa bilar och kan ställa till problem med elhissar, elspeglar, centrallås osv... kolla det! smile

MVH Alex.

It´s Not Leaking Oil, It´s Sweating Power...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang