Audi 100 2.6E - 94, hur koppla extraljus?

MostWanted93
18 december 2012 · 143 Inlägg

Köpte mej en Audi 100 2.6E -94 igår för att köra som vinterbil.
Extraljus är ju ett måste på vintern, men hur ska man koppla in de på batteriet? De sitter klimatanläggning i den här så batteriet sitter under baksätet, kan man koppla in reläna på plupparna i motorrummet man ansluter startkablar å sånt till eller måste jag dra kablar ända från baksätet?

Hur ser man förresten om en bil har automatiskt nivåreglering eller inte?

AlextremeII
2 januari 2013 · 104 Inlägg

Visst kan du ta ström från plusplinten om du har en sådan.
Jag tog ström från startmotorn när jag kopplade in mina, sen har jag ingen plusplint på min C3:a i motorrummet heller. Men det kanske är skönt att ha dom fria från massa kablar om man behöver starthjälp smile

It´s Not Leaking Oil, It´s Sweating Power...
fredriq Olika
3 januari 2013 · 907 Inlägg

MostWanted93 skrev:
Köpte mej en Audi 100 2.6E -94 igår för att köra som vinterbil.
Extraljus är ju ett måste på vintern, men hur ska man koppla in de på batteriet? De sitter klimatanläggning i den här så batteriet sitter under baksätet, kan man koppla in reläna på plupparna i motorrummet man ansluter startkablar å sånt till eller måste jag dra kablar ända från baksätet?

Hur ser man förresten om en bil har automatiskt nivåreglering eller inte?

C4-karossen finns inte med automatisk nivåreglering, bilar med originalmonterad xenon har dispens.

Mvh
Fredrik
PHrnfeldt Sheik Yerbouti
3 januari 2013 · 1 899 Inlägg

Kopplade in mej på plusplinten i motorutrymmet. Den som är avsedd för starthjälp. Den går att lossa och sätta kabelskon på så vis att den inte är ivägen för startkablarna.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
Panzar_Audi
3 januari 2013 · 820 Inlägg

PHrnfeldt skrev:
Kopplade in mej på plusplinten i motorutrymmet. Den som är avsedd för starthjälp. Den går att lossa och sätta kabelskon på så vis att den inte är ivägen för startkablarna.

Jag gjorde likadant på min(MB E320 -99), den lilla pluskabeln till extraljuset är inte ivägen om man skulle behöva starthjälp.

Om man säger
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang