4391
Sök

Ljudisolering

2 Inlägg
13 januari 2013
Trådstartare
Hej!

Jag har en Nissan Qashqai +2 Tekna 2013. Nöjd med allt förutom ett ganska störande ljud som hörs bak när man kör på vått väglag. Det låter nästan som att man kör med bakdörrarna öppna, alltså ingen isolering alls! Annars är det mycket bra isolering när det gäller motorn och annat buller, men det är som sagt just när man kör på vått väglag. Är det någon annan som har liknande problem? Förslag?

MVH
Senast redigerat av nissanq (13 januari 2013)

MR
295 Inlägg
13 januari 2013
Jag personligen skulle nog jag plocka bort dörrsidorna runt om och även backluckans plast för att sedan lägga på tex
STP, Dynamat, Autoleads, DLS, Dead Silence för att lägga på ytterplåten till en början... Blir bättre men inte fullgott enligt dig, så skulle jag lägga på lite till i reservhjulsbaljan och golvet bak... och sen fortsätta tills du är helt nöjd.
Detta gör även att ditt ljud i bilen blir mer påtagligt och distinkt.

Enklaste dock kanske inte billigaste sättet att förbättra ljudet i en av dagens bilar.

2 Inlägg
17 januari 2013
Trådstartare
Påverkas garantin då om man gör som du säger?

610 Inlägg
17 januari 2013
nissanq skrev:
Påverkas garantin då om man gör som du säger?

vad för garanti skulle de möjligtvis påverka? sålänge du inte gör något som kan förstöra bilen eller dess livslängd på något sätt så påverkar du inte garantin.
om du ändå är osäker så gå till bilhandlaren där du köpte den och fråga eventuella funderingar du har.

Sök