Du skulle inte kunna fixa ett kamremsbyte? (idag) (Skåne) - Passat GL 2.0 150hp - Motorkod. ABF - 1996

Elipowe
19 januari 2013 · 43 Inlägg

Min kamrembytar kille har bangat ur och jag har redan kommit halvvägs genom Skåne.
Finns det någon i Nv/Norra skåne som kan tänka sig hjälpa mig? 

Det är en  Passat GL 2.0 150hp - Motorkod. ABF - 1996
Spännrulle, kamrem, kilrem, termostat, vattenpump och flerspårsrem! Alla delar och packningar har jag med mig.

Snälla någon? big_smile
Släng gärna iväg ett pm!

kungen_haglund allt med motor e skoj:D
19 januari 2013 · 247 Inlägg

Martin kan väl fixa

Elipowe
19 januari 2013 · 43 Inlägg

Han vågar inte typ! Han har aldrig gjort det tidigare så sad

kungen_haglund allt med motor e skoj:D
19 januari 2013 · 247 Inlägg

Ja ha okej

VAnd3rsson
19 januari 2013 · 438 Inlägg

Hade du varit nere i söder så hade jag kunnat fixa det bums, skysst kompis du har som bangar halvvägs dit.....
mvh VAnd3rsson

Volvo 740 "Snövit" (1988)
Elipowe
19 januari 2013 · 43 Inlägg

Skickar pm till dig på direkten! big_smile

kungen_haglund allt med motor e skoj:D
19 januari 2013 · 247 Inlägg

fick du bytt ??

Elipowe
19 januari 2013 · 43 Inlägg

Nixpix sad Ovanstående bodde i felände av Skåne.  (Men tackar ändå!)
Börjar bli förbanat jobbigt med denna djävla rem.  Bara väntar på att den ska smälla en dag. Har ingen aning när den är bytt tidigare. sad

Senast redigerat av Elipowe (19 januari 2013)

kungen_haglund allt med motor e skoj:D
19 januari 2013 · 247 Inlägg

okej.. kan tippa på att de tar ca 4-5 timmar att byta allt.. beroende på hur allt sitter

Elipowe
19 januari 2013 · 43 Inlägg

Nja, har fått lite olika bud på det. Snackade med en verkstadsnisse och han påstod att det tar mellan 1-2h. 
Allt sitter hyfsat lätt tillgängligt. Men vad vet jag! Jag vågar icke pilla där så! big_smile

4500kr (nån verkstad i Trelleborg som gav det budet) på verkstaden är det dock inte värt.  Finns en risk att dom inte ens vill använda grejerna jag köpt hem.   När jag var nere på Adcenters under-företags-verkstad- what-ever skulle dom ha 7200 med delar. Yeah right. lol

plankan
19 januari 2013 ·

Fattar inte riktigt varför "Frassebrasse" inte får detta ombesörjd för dig -
en riktig kille hade väl set till sin "prinsessa" varit bra körande oavsett vad roll

(Hade jag haft en prinsessa i mitt liv hade jag iallafall gjord allt för henne vad jag kunne i bilväg)

it_mutt Avstängd
19 januari 2013 · 10 388 Inlägg

Nu tror jag bestämt jag vill kräkas lite. O inte pga öl o sprit

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
plankan
20 januari 2013 ·

it_mutt skrev:
Nu tror jag bestämt jag vill kräkas lite. O inte pga öl o sprit

Be my guest om det är mitt inlägg du syftar på tongue

it_mutt Avstängd
20 januari 2013 · 10 388 Inlägg

plankan skrev:

it_mutt skrev:
Nu tror jag bestämt jag vill kräkas lite. O inte pga öl o sprit

Be my guest om det är mitt inlägg du syftar på tongue

Oj! Faen...helt fel postat (verkligen HELT fel), men, iofs, ditt inlägg var lite sötsliskigt, men inte av kräkrang tongue

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Elipowe
20 januari 2013 · 43 Inlägg

plankan skrev:
Fattar inte riktigt varför "Frassebrasse" inte får detta ombesörjd för dig -
en riktig kille hade väl set till sin "prinsessa" varit bra körande oavsett vad roll

(Hade jag haft en prinsessa i mitt liv hade jag iallafall gjord allt för henne vad jag kunne i bilväg)

Wait? What?  Så jag ska lägga ALLT på min sambo och vara som en bortskämd & handfallen fjolla.  Hujeeeda mig.
Nej tack.  Jag kan torka min egen röv!  big_smile

Min sambo har aldrig bytat en kamrem och vill inte ge sig på det av säkerhetsskäl.  Han vet inte heller någon som kan tänka sig ta på sig jobbet. <- Bara att acceptera.  Min bil, mina problem och jag får hitta lösningen.  Han har försökt.   Och tro det eller ej, men jag tycker om han ändå. smile

Senast redigerat av Elipowe (20 januari 2013)

plankan
20 januari 2013 ·

Elipowe skrev:

plankan skrev:
Fattar inte riktigt varför "Frassebrasse" inte får detta ombesörjd för dig -
en riktig kille hade väl set till sin "prinsessa" varit bra körande oavsett vad roll

(Hade jag haft en prinsessa i mitt liv hade jag iallafall gjord allt för henne vad jag kunne i bilväg)

Wait? What?  Så jag ska lägga ALLT på min sambo och vara som en bortskämd & handfallen fjolla.  Hujeeeda mig.
Nej tack.  Jag kan torka min egen röv!  big_smile

Min sambo har aldrig bytat en kamrem och vill inte ge sig på det av säkerhetsskäl.  Han vet inte heller någon som kan tänka sig ta sig jobbet. <- Bara att acceptera.  Min bil, mina problem och jag får hitta lösningen.  Han har försökt.   Och tro det eller ej, men jag tycker om han ändå. smile

Helt oki -
alla är vi olika smile

För min del hade det varit en ändå varit "gentleman's" självklarhet big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang