Strömkabel volvo s60

Lyngmo
15 september 2012 · 466 Inlägg

Hej alla. jag har en volvo s60 som jag tänkte bygga lite bil ljud i. jag har dragit Rca kabeln på höger sida. och högtalarsladdarna ifrån framdörrarna på väntersida sen går dom bak till steget. . Jag har särat kablarna men ändå får jag oljud i högtalarna. Genurator ljud då. Men min fråga ifrån batteriet bak går ju kabeln fram till motorn. Någon som vet om den kabeln går på någon sida till motorn eller i mitten av bilen?


Ha det alla

bjornebrygg
15 september 2012 · 253 Inlägg

Du har säkert bränt din singaljord till stereo tongue

bjornebrygg
15 september 2012 · 253 Inlägg

Jag har haft störningar i min s60 men min singaljord brann men ja har lagat den!. och så fick ja störningar igen nu men hittade felet nyss en av rca var kass så det var den som gav mig störningar.

Lyngmo
15 september 2012 · 466 Inlägg

men vilken sida sitter din strömkabel ifrån batteriet till motorn?
Vilken sida har du dragit rca kabeln?

F4S4N CAD-konstruktör
16 september 2012 · 1 392 Inlägg

Det spelar ingen roll vilken sida du drar kablarna på. Såvida du inte har en "lakritskabel" till RCA.

Hur har du jordat?

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!
Lyngmo
16 september 2012 · 466 Inlägg

jag har jordat direkt på batteriet eftersom det sitter bak. jag får kolla under baksätet hur strömkabeln är dragen framåt. men tack ändå för alla svar big_smile

bjornebrygg
16 september 2012 · 253 Inlägg

jag har dragit rca på höger. direktjord med 30 cm jordkabel från steg till batteri tongue

bjornebrygg
16 september 2012 · 253 Inlägg

jag har försökt hitta var dom jordat batteriet i s60 men verkar behöva riva hela bilen för dig :p

Lyngmo
16 september 2012 · 466 Inlägg

ja jag har gjort samma med min kabel. jag snackade med mds. dom sa att jag ska kolla remoten. jag ska koppla en kabel mellan + på steget till remoten på steget blir det bättre så e det remoten

bjornebrygg
16 september 2012 · 253 Inlägg

ja du kan ju testa .smile Jag jävlades med min bil i 4 veckor innan jag fick till det.smile

F4S4N CAD-konstruktör
16 september 2012 · 1 392 Inlägg

Jorda i bulten som sitter under höger baksäte. Kolla under något av mina album så hittar du bild på hur det ser ut.

Remoten har ingenting med ljudet att göra. Den är antingen på eller av.

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!
bjornebrygg
16 september 2012 · 253 Inlägg

kan ju så vara singeljorden också felsök det med!

Lyngmo
16 september 2012 · 466 Inlägg

okej jag tycker att det ska räcka med att jorda direkt i batteriet men jag vet inte . jag ska gå ut och kolla. men baksätet hur sitter det fast vet du det? jag kan lyfta upp det typ 10 cm sen är det stop ska man skjuta det bakåt mot framstolarna eller är det skruvat?

bjornebrygg
16 september 2012 · 253 Inlägg

direkt jord funkar kalas jag kör med det utan spänningsfall och störningar.

F4S4N CAD-konstruktör
16 september 2012 · 1 392 Inlägg

Lyft baksätet (dynan) rakt upp bara. Det sitter ganska hårt om man inte haft loss det innan. Bara att dra rakt upp så släpper det!

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!
Lyngmo
16 september 2012 · 466 Inlägg

okej.. super skysst att du svarade jätte tack

Lyngmo
16 september 2012 · 466 Inlägg

gick ut och rev ur baksätet. på förar sidan är + kabeln ifrån batteriet till motorn. ända som ligger där är högtalar sladdarna. testade att byta remot men ingen förändring

Theonethe
22 januari 2013 · 47 Inlägg

Snabb fråga, vad är det för storlek på samtliga högtalare i bilen? (s60 -03)

Kör med lycka!
Saab 9-3 "Mammas" (2005)
BMW 316d "Black Beauty" (2010)
Lyngmo
23 januari 2013 · 466 Inlägg

framdörrar bakdörrar 6.5 .... hatthylla 8 tum...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang