Kod till min LAUSANNE CD30, bilradio

JaakobK
23 januari 2013 · 4 Inlägg

Jag är nu trött på bilradion.
Har nyligen köpt  en begagnad Skoda Octavia, mer vet jag inte om den.
Med den så fick jag med en radio, LAUSANNE CD30 och mer vet jag inte om den heller.
Man behöver en kod till den för att kunna använda den men jag har såklart ingen aning om vad för kod det är..

Vet ni om det finns något trix eller liknande man kan göra som avaktiverar den "kod"funktionen eller något?

Vet att det inte finns så mycket information att gå på men jag är tacksam för svar!

mb_pucken
23 januari 2013 · 5 091 Inlägg

är det en orginal stereo så kan din närmsta vw eller skoda verkstad fixa koden. eftermarknads så vettefan hur man gör.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 januari 2013 · 14 086 Inlägg

JaakobK skrev:
Jag är nu trött på bilradion.
Har nyligen köpt  en begagnad Skoda Octavia, mer vet jag inte om den.
Med den så fick jag med en radio, LAUSANNE CD30 och mer vet jag inte om den heller.
Man behöver en kod till den för att kunna använda den men jag har såklart ingen aning om vad för kod det är..

Vet ni om det finns något trix eller liknande man kan göra som avaktiverar den "kod"funktionen eller något?

Vet att det inte finns så mycket information att gå på men jag är tacksam för svar!

Fick du stereon levererad bredvid så kan det kanske vara lite si och så med att få nån kod, kan ju vara stöldgods. Men sitter stereon fast i bilen och tillhör bilen kan det gå att köpa en kod till stereon.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Swedenrockers Living life on two wheels.....
23 januari 2013 · 835 Inlägg

Lausanne CD30 är en eftermarknadsapparat.
Sist jag fick en förfrågan på kod till en sådan så tog serviceverkstan 700:- för det.
Om du vill så kan du googla efter onlinetjänster för att få fram koden via serienumret på den men
det är mer prisvärt att köpa en ny i min värld.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
Expoze
23 januari 2013 · 2 024 Inlägg

Fråga förra ägaren om de har koden?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
JaakobK
25 januari 2013 · 4 Inlägg

Vettemannen skrev:
Fick du stereon levererad bredvid så kan det kanske vara lite si och så med att få nån kod, kan ju vara stöldgods. Men sitter stereon fast i bilen och tillhör bilen kan det gå att köpa en kod till stereon.

/Benny

Glömde även tillägga att den förra ägaren redan har skapat en kod så det finns redan en! Kan inte köpa en ny..

Expoze skrev:
Fråga förra ägaren om de har koden?

Jag får nog antingen göra det eller om det inte är så dyrt med en ny så köper jag nog en sådan!

TheMPG
25 januari 2013 · 141 Inlägg

Skicka skrotet och köp vilken stereo som helst för några hundralappar på närmsta elektronikvaruhus så har du en bättre stereo

Jag fixar din A/C, skicka PM
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang