Konvertera volvo till en skåpbil alternativt bygga om en caddy till RWD?

jimmzzan
29 januari 2013 · 1 168 Inlägg

Jockstrom skrev:

sonaxvax skrev:
Mitt råd till dig är att spana in Joony mobergs starvo bygge så får du ett humm om vad som krävs! Länk : http://skogenracing.editboard.com/t3462 … starvo-rwd

Tack big_smile

CHEEVA skrev:
men du ... du frågar väldigt basic grejjer

kanske ska börja med något lättare ? 

när man bygger en skyskrapa börjar man med att gjuta grunden ... så lär dig lite grunder och utgå där ifrån
När du har så pass mycket kunskap att du inte behöver fråga här och sen lite extra kan du ju börja bygga

Jag undrar endast hur man ska få bort själva karossen då jag aldrig har sett eller läst något om det. Och imo så är det inte speciellt basic, hur ofta är det man gör något sådant egentligen?

Beror på vad man jobbar med! wink

Ja, om du inte har en bil med ram så blir de svårt att lyfta upp karossen bara. Annars är allt svetsat, punktat.

Är bara kapa ur hela jävla bilen.

Jockstrom
29 januari 2013 · 21 Inlägg

jimmzzan skrev:
Ja, om du inte har en bil med ram så blir de svårt att lyfta upp karossen bara. Annars är allt svetsat, punktat.

Är bara kapa ur hela jävla bilen.

Tack jimmzzan, nu är jag nöjd då jag har fått ett rakt svar på frågan smile

jimmzzan
29 januari 2013 · 1 168 Inlägg

Jockstrom skrev:

jimmzzan skrev:
Ja, om du inte har en bil med ram så blir de svårt att lyfta upp karossen bara. Annars är allt svetsat, punktat.

Är bara kapa ur hela jävla bilen.

Tack jimmzzan, nu är jag nöjd då jag har fått ett rakt svar på frågan smile

Finns en på forumet här som bygger om en Nissan s13 200sx till en Caddy, en gammal modell!
O han flyttar väl över underredet, o bygger om efter de. Sök lite så hittar du nog den! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang