Biljud i alfa romeo 155.

kannringen
2 april 2007 · 11 Inlägg

Hej har köpt bil och håller på ta körkortet och nu så ska man bygga ljud. Har varit inne på lokala bilstereo affären www.nardik.se och kollat lite.Det visade sig att fram är det 4 tum som gäller och bak 6,5" tum.

På nårdik så rekommenderade han Dls C4 classic ett fram system för ca 900-1000kr.Pröv lyssnade och tyckte dom lät rätt trevligt.Men var dit en gång senare och dom lät inte riktigt lika trevligt som jag hade till minnes.Men det kanske berodde på att någon fifflat med inställningarna.

Om det nu blir dls C4 fram blir det matchande 6,5:or bak system högtalare.De ligger även runt tusingen.

Huvudenhet blir KDC-W5534U CD-radio USB & bärbar hårddisk 40GB 2500kr, rätt pris för en gedigen huvudenhet och 40gb hårddisk.

Men hur ligger dls till kvalites mässigt?
Har en budget på kanske 4-5 tusen.Inklusive huvudenheten.

någon som vill rekommendera något annat?Jag ska börja och bygga fram och baksystem och bas får tillkomma senare.

Vill ju inte lägga ut mer pengar på stereon än på bilen det första man görwink.

Mvh\Dan

Alfa Romeo 155 -95
============
www.alfapower.nu
gurenius
2 april 2007 · 1 631 Inlägg

Det låter som ett helt okej system att börja med!

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
kannringen
2 april 2007 · 11 Inlägg

Men håller dls kvalite?Har hört att dom är sämmre än mds till och med.

Alfa Romeo 155 -95
============
www.alfapower.nu
Heavens_Gate
2 april 2007 · 543 Inlägg

Jag kan intyga att dom inte e sämre.. tvärtom håller mycket hög kvalite tycker jag.

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang