Grill till volvo c30 07a

Oscar92
1 februari 2013 · 2 Inlägg

Har precis köpt mig en Volvo c30 från 2007 och tänkte byta ut grillen på den (om jag kan hitta något som är snyggare än det som sitter där redan då vill säga!)

Väl in en bit i mitt sökande kommer jag underfund med att alla de grillar jag kan hitta till en volvo c30 är uppbyggda av endast 3 vågräta ribbor (rätta mig om jag har fel, men jag kunde inte hitta några iaf) vilket inte stämmer överens med det jag har nu. I mitt tycke så är ju 4 ribbor såååå mycket snyggare eftersom jag inte gillar när det blir så glest.

Nu har jag dock hittat en grill till en volvo V70 och den ska tydligen vara inspererad av C30 grillen, men då kommer jag ju till min fråga: Passar den till min C30?
   Den ser ju onekligen ut att passa (såvida den inte är tillräckligt bred) men jag vet inte mått osv så det är svårt att avgöra tycker jag. Det borde ju inte funka tycker jag rimligen, men eftersom det är den enda grill med 4 ribbor jag kan hitta så blir det de enda alternativet faktiskt. Det jag tror är att min grill är bredare och detta kan vara en jättedum fråga....fast det är som sagt den enda grill jag hittat med 4 ribbor som verkar fungera till en C30 (rätta mig om jag har fel GÄRNA)

Länk till grillen: http://www.hova.com/volvo-v70n-0507-xcg … -3675.aspx

tack på förhand smile

Oscar92
1 februari 2013 · 2 Inlägg

Och om den inte funkar, är det någon som har ett tips på en grill som kanske skulle funka, som har 4 ribbor? Det vore ju toppen isåfall big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang