7509
Sök

Högtalar låda bagaget ??

252 Inlägg
2 april 2007
Trådstartare
Jag har köpt mig en gammal Renault 19, den e som ny i inredningen men det sitter inget bra ljud alls i den såklart, så ja vill ha nytt. vill inte ha sönder dörrsidorna eller hatthyllan, då de skulle bli fult när ja säljer den sen när ja inte vill skicka med ljudet.
kan jag då bygga en låda o ställa i bagaget med högtalare, bas o diskanter i samma låda ?
eller kommer de bli dåligt ljud då ? cool

Då ja inte har råd o lägga ner allt för mycket pengar på ljud tänkte ja om

6x9" högtalerset, 360W, Xzound 16V är något o ha ?

Sen något förslag på bas om ja vill ha någon / några för ca 400 ? roll

och måste man ha förstärkare om man nu ska ha såhär ?

jaja då jag inte vet ett skit om biljud vet ja inte om ja e helt ute o cyklar men e iaf tacksam för svar big_smile

volvoraggare
4 776 Inlägg
2 april 2007
mds har en baslåda som kostar 599 om det kan vara nått sen så byter du ut högtalarna i dörrarna mot nå bättre ska du ha slutsteg så skulle jag rekomendera ett slutstegpaket för en så där 2000

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

1 631 Inlägg
2 april 2007
Finns där inga högtalaruttag original nånstans?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

252 Inlägg
3 april 2007
Trådstartare
jo det finns orginal utag men då måste ja skära upp o så i dörren för de är inget hål där nu, o då kommer de ju bli ett tomt hål där sen när ja ska sälja bilen som ja inte ville :p

1 631 Inlägg
3 april 2007
OK! Då är det nog lämpligast att du bygger en ny hatthylla av en tillräckligt tjock träskiva och sparar din original. I den nya monterar du ett par 6x9or av lagom kvalité (pris ca 1.500) från ett känt märke. Det kommer spela mycket bättre än ditt eget förslag.

Då klarar du dig utan slutsteg till att börja med. Kommer låta bra ändå!

Vill du sen uppgradera så köper du ett 4-kanalsteg (ca 2.500) och en bas för tusenlappen. Billigare än så ska du helst inte handla för att få tillräcklig kvalité.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

252 Inlägg
3 april 2007
Trådstartare
Okej då får de bli så ist, tack för hjälpen big_smile

Sök