"Trasig glödlampa" tänds när man blinkar höger, och slocknar igen vid bromsning, Volvo 744 - 1990

Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
15 februari 2013 · 1 479 Inlägg

Hejsan! smile

Som många andra här har jag ett fel på min Volvo 740 som jag inte får bukt på, och det är som titeln sa, när jag blinkar höger med bilen tänds varning för trasig glödlampa i instrumenthuset, men slocknar igen när jag bromsar. Har uteslutande kommit fram till att det är baklampan som är felet, och har även bytt alla lampor runtom bilen för att utesluta olika lampfabrikat som kan ställa till det.

Jag har även bytt själva lamphållaren, men felet kvarstår. Och somsagt, det är bara när jag blinkar höger, aldrig annars.

Är det någon som har råkat ut för liknande, eller vet var felet ligger? Är inne på jordfel, liksom många andra, men var ska börja leta? smile

Tack på förhand!!

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
jimmy_mattsson
15 februari 2013 · 170 Inlägg

Har du kollat så det inte är jordfel då

horbybonnen
15 februari 2013 · 1 160 Inlägg

5-56

Matte92
15 februari 2013 · 45 Inlägg

har 740:in drag? kan vara så att problemet ligget i kontakten där man ansluter släpets kontaktanordning. kan hjälpa med att duscha det med 5-56 eller leta jord fel därifrån

Pontiac_firebird72
15 februari 2013 · 1 158 Inlägg

Har samma fel på min 944 1991 vet inte heller vad det är

Den som säger att en orgasm är det skönaste som finns har nog aldrig varit riktigt skitnödig.
Volvo V70n "Ocean race" (2006)
Pontiac Firebird "Eldfågeln" (1972)
Chevrolet Impala "Impala 65 wagon" (1965)
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
15 februari 2013 · 1 004 Inlägg

Matte92 kan ha en poäng där.. Dragkrokskontakter och snöslask/töväder hör f*n till !

"My drinkingteam has a racingproblem"
SsRs-RacinG Jänke och volvo fantast
16 februari 2013 · 176 Inlägg

jorden till dom små blinkersna på skärmen sitter inne i bilen där bränsle boxen sitter och även likadant på andra sidan kolla dom

Volvo S40 T5 "Polestar" (2004)
Chevrolet Camaro "ss rs" (1972)
Volvo 855 T-5R "Oliven" (1995)
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
16 februari 2013 · 1 479 Inlägg

Kommit fram till felet, och åtgärdat felet, och det var jordfel smile Alltså någonstans på vägen, så jag drog en ny jord från skenan och fäste i en av skruvarna, och efter det fungerar allt kanon!

Tack för alla svar!

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang