6973
Sök

Jag klippte av lite kabel, nu vill inte bilen starta :P

136 Inlägg
3 april 2007
Trådstartare
Avinstallerar ett DEFA larm, jag lär inte räknas som behörig, men det är ju min bil, som man bäddar får man ligga tongue

Klippte http://dying.nu/upload/archive/larm.jpg av dem där.
Bilen har ström fortfarande, bara tändningen. Ska koppla ihop några och se vilka som är viktiga. Man lär sig så länge man lever (på gränsen)...

Kanske får det någon här att småle, det vore skoj. Jag behöver inte medlidande, heh...

4 554 Inlägg
3 april 2007
jadu de är nog lättast och ta reda på larm modell och hitta ett kopplingsschema

159 Inlägg
3 april 2007
Senast redigerat av Robban-vr6 (3 april 2007)

136 Inlägg
3 april 2007
Trådstartare
tack, ska först testa koppla ihop lite och se om jag lär mig några fler läxor, sen ska jag sova på saken...

324 Inlägg
3 april 2007
Det är troligen startspärren du klippte. Du får upp och leta runt rattenstången och se om du hittar några kablar som kan sänkas ha med larmet att göra, som är kapade och skarvade med någon larm kabel.
Lycka till!

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

136 Inlägg
3 april 2007
Trådstartare
det löste sig snabbt. skalade de två tjockaste sladdarna, och koppla ihop dem, sen startade hon. Lär se om det är något annat som inte fungerar. En jäkla röra var det under mattan iallafall...klarar inte av sånt nån längre tid smile

tack för tipsen iallafall!

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
3 april 2007
varför avinstalera?

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

136 Inlägg
4 april 2007
Trådstartare
så att försäkringen blir dyrare... smile

Nä, jag gillade inte själva larmdosan helt enkelt, fult placerad, och sen undrar jag om det ens fungerade. Vill ha en ren bil att jobba med, och då finns det inte plats för ett larm som någon installerat utan känsla för vad som är snyggt och inte.

Jag litar på att ingen vill stjäla henne eller göra inbrott i henne, att hon är tillräckligt skyddad, eller kommer iallfall att vara. Har väl en idé om att ha en strömbrytare så jag får den startspärren jag fann igår tongue

EDIT: Idén är att ha en strömbrytare så jag kan slå till och från, kanske lurar nån idiot tongue
Senast redigerat av Tellyehmaak (4 april 2007)

736 Inlägg
4 april 2007
De kablarna du klippte och kopplade ihop bryter kabeln mellan startnyckeln och solenoiden. Det finns en annan kabel som "kollar efter ström" i samma kabel (som ett dubbelt säkerhetsystem). Det är ända startspärren på detta larm.  När du kopplat ihop dessa är det bara att ta bort larmet... De övriga kablarna är till givare. Den andra kontakten är till centrallåset. Har ett kopplingsschema hemma någonstans...
Senast redigerat av frasse4 (4 april 2007)

Sök