Audi 80 b3 - budgetbygge (förstabilen) SÅLD

Budgetbygge, är student så jag har inte råd att spendera en förmögenhet på att fixa bilen men det kommer komma på en MASSA nytt:) Framtidsplaner, vill ha bilen så clean som möjligt, inga bodykit eller spoilers då.. ska mest fixa den invändigt, inga baslådor eller gigantiska högtalare mest cleant med nya dörrpaneler, stolar etc.. Alltså ingen showbil, meningen är inte att "okunniga" ska se att den är modifierad snarare bilintresserade :p (långtidsbygge)
  • 15 Följare
  • 24 974 Visningar
  • Projektet avslutat 18 februari 2013
ph3w Utan lem
30 oktober 2012 · 419 Inlägg

Tigra89 skrev:
Blev kanon!

tack big_smile

ph3w Utan lem
11 november 2012 · 419 Inlägg

jag har helt tappat motivationen för att "bygga" på audin, fick ett epilepsianfall för några dagar sen vilket betyder att jag måste vänta ett helt år innan  jag får ta körkort hmm vet inte om jag ska ha kvar,sälja eller skrota den... innan anfallet hade jag tvättat den grundligt både innuti och utanför skulle bara polera den men nu orkar jag inte göra något sad

Tigra89
12 november 2012 · 213 Inlägg

ph3w skrev:
jag har helt tappat motivationen för att "bygga" på audin, fick ett epilepsianfall för några dagar sen vilket betyder att jag måste vänta ett helt år innan  jag får ta körkort hmm vet inte om jag ska ha kvar,sälja eller skrota den... innan anfallet hade jag tvättat den grundligt både innuti och utanför skulle bara polera den men nu orkar jag inte göra något sad

Inte kul! sad

¤ Opel Tigra S93 - Sveriges enda gatreggade gokart ¤
Opel Tigra "S93 Coupe" (1997)
Fogelgren
9 december 2012 · 437 Inlägg

Dessa kör jag med, tycker själv att dom e snygga, men ska mörktona även det röda

ph3w skrev:
Funderar på att köpa dessa baklysen, värt?

länk: http://www.auto-gruppen.se/webshop/styl … r-rod.html

Mizter-J
10 december 2012 · 88 Inlägg

du kan ju kolla in min audi 80 b3a big_smile köpte bilfan för 500kr och fick igenom den med blankt papper smile tycker jag lyckas rätt bra big_smile kul med fler sånna bilar dock har jag 1,8 men drar knappt soppa tongue

ph3w Utan lem
10 december 2012 · 419 Inlägg

Mizter-J skrev:
du kan ju kolla in min audi 80 b3a big_smile köpte bilfan för 500kr och fick igenom den med blankt papper smile tycker jag lyckas rätt bra big_smile kul med fler sånna bilar dock har jag 1,8 men drar knappt soppa tongue

haha, jag köpte min för hela 1500,- men min va ju sänkt wink fast resten är inte lika bra... har funderat på att stickerbomba min front med som du har gjort, riktigt snyggt fan

ph3w Utan lem
10 december 2012 · 419 Inlägg

Fogelgren skrev:
Dessa kör jag med, tycker själv att dom e snygga, men ska mörktona även det röda

ph3w skrev:
Funderar på att köpa dessa baklysen, värt?

länk: http://www.auto-gruppen.se/webshop/styl … r-rod.html

aa, snygga är dom..men vet inte om det är värt att lägga ner 1800,- på en bil som jag köpte för 1500 haha smile

Mizter-J
10 december 2012 · 88 Inlägg

ph3w skrev:

Mizter-J skrev:
du kan ju kolla in min audi 80 b3a big_smile köpte bilfan för 500kr och fick igenom den med blankt papper smile tycker jag lyckas rätt bra big_smile kul med fler sånna bilar dock har jag 1,8 men drar knappt soppa tongue

haha, jag köpte min för hela 1500,- men min va ju sänkt wink fast resten är inte lika bra... har funderat på att stickerbomba min front med som du har gjort, riktigt snyggt fan

jo de är rätt tufft smile men den fronten åker på i sommar samma sak med gula lyserna smile

ph3w Utan lem
1 februari 2013 · 419 Inlägg

Har suttit och funderat ett tag nu, även om jag inte får ta körkort (pga epilepsi) så tänkte jag möjligtvis bygga på bilen till våren/sommaren när jag inte behöver sitta och brottas med alla mina inlämningar.. har tänkt något i stil med: lacka om mina fälgar till en mörkgrön färg (matt), slipa taket så att det "rostar", gula lysen, tona baklyktorna, stickerbomba vingen, tanklocket och fronten (plasten) samt pyssla med inredningen, ny ratt, stolar och lite smått och gott..  vad tycker ni?

(har varken haft tid, pengar eller ork till att göra något med bilen, därför har inget hänt..)

Senast redigerat av ph3w (1 februari 2013)

fegiis
1 februari 2013 · 130 Inlägg

Vad du än gör förstör inte bilen med en "ratlook"/rostigt tak. Det må se häftigt ut men hur nyttigt är det i längden för plåten? tongue Annars tycker jag du ska köra på det du känner för smile Kanske inget jag hade gjort men alla har ju inte samma smak så kör på du smile

ph3w Utan lem
1 februari 2013 · 419 Inlägg

fegiis skrev:
Vad du än gör förstör inte bilen med en "ratlook"/rostigt tak. Det må se häftigt ut men hur nyttigt är det i längden för plåten? tongue Annars tycker jag du ska köra på det du känner för smile Kanske inget jag hade gjort men alla har ju inte samma smak så kör på du smile

Jo, jag tänkte också på det. Kan kanske skippa taket då haha smile vill ju göra något så att den sticker ut ur mängden lite :p

ph3w Utan lem
16 februari 2013 · 419 Inlägg

det tar emot att säga detta, men jag  har precis lagt ut bilen på blocket... satte priset lite högre än vad den kanske är värd, men det är inte så lätt att släppa den hmm vill nästan inte att någon ska köpa den men vad ska man göra, svenska staten låter fjortisar ta körkort men inte mig, bara för att jag har epilepsi.. så körkortet kommer, som bäst, om ett år...

ph3w Utan lem
18 februari 2013 · 419 Inlägg

Bilen är nu såld, köpte den för 1500,- och sålde den för 5000,-. hoppas bara att nästa ägare tar väl hand om min älskling:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang