Fartkameror - blixt

Vurtne DEVIL
23 februari 2013 · 1 171 Inlägg

tkd_rille skrev:

Legosoldaten skrev:
Ni snackar massa om att dem tar lappen för dig om du har prövotid fortfarande om du åker dit för fortkörning, nämligen så att när jag fick min lapp för ett par antal år sedan så hade jag prövotid på 2 år som alla andra, åkte dit för fortkörning, 100 på 80väg, dom tog aldrig min lapp, utan jag fick bara 2200kr i böter. Men därimot om jag hade åkt i 30/kmh för fort så hade dem tagit lappen, lika så mitt kort om jag hade haft det.

Räcker med 3 forkörningar på 20 över också för att bli av med körkort på 2 år har jag för mig de var smile

Det kan jag inte yttra mig om för det vet jag faktiskt inte, vet bara det jag skrev tidigare ^^

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 februari 2013 · 13 742 Inlägg

Legosoldaten skrev:

tkd_rille skrev:

Legosoldaten skrev:
Ni snackar massa om att dem tar lappen för dig om du har prövotid fortfarande om du åker dit för fortkörning, nämligen så att när jag fick min lapp för ett par antal år sedan så hade jag prövotid på 2 år som alla andra, åkte dit för fortkörning, 100 på 80väg, dom tog aldrig min lapp, utan jag fick bara 2200kr i böter. Men därimot om jag hade åkt i 30/kmh för fort så hade dem tagit lappen, lika så mitt kort om jag hade haft det.

Räcker med 3 forkörningar på 20 över också för att bli av med körkort på 2 år har jag för mig de var smile

Det kan jag inte yttra mig om för det vet jag faktiskt inte, vet bara det jag skrev tidigare ^^

upprepade trafik brott ger nästan alltid indraget körkort.


kan räcka med 3st böter för att du tex inte signalerar vid filbyte

eller andra trafikbrott för att kortet kan återkallas

dom saer hårdare på det när det är tex 3fortkörningsböter än en av varje brott
men dom brukar snyta kortet oavsätt
3månaders indraging brukar vara standard vid sånna brott

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Kollan
24 februari 2013 · 618 Inlägg

Jag kan väl också bekräfta att körkortet Inte dras in pga en fortkörning under prövotiden. Jag körde 62 på 50, sen drog dom av 3 km/h och landade därmed på 59km/h, 2000kr 3 månader efter jag fått mitt körkort.

Enda skillnaden med prövotiden är att OM ditt kort blir indraget, så måste du avlägga ett nytt teori- och förarprov..

Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 februari 2013 · 13 742 Inlägg

Kollan skrev:
Jag kan väl också bekräfta att körkortet Inte dras in pga en fortkörning under prövotiden. Jag körde 62 på 50, sen drog dom av 3 km/h och landade därmed på 59km/h, 2000kr 3 månader efter jag fått mitt körkort.

Enda skillnaden med prövotiden är att OM ditt kort blir indraget, så måste du avlägga ett nytt teori- och förarprov..

fast tar dom dig 2gånger till så ska du se att körkortet får vingar även om det så är 5km/h över 2gånger
något man måste tänka på smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Kollan
24 februari 2013 · 618 Inlägg

Growe skrev:

Kollan skrev:
Jag kan väl också bekräfta att körkortet Inte dras in pga en fortkörning under prövotiden. Jag körde 62 på 50, sen drog dom av 3 km/h och landade därmed på 59km/h, 2000kr 3 månader efter jag fått mitt körkort.

Enda skillnaden med prövotiden är att OM ditt kort blir indraget, så måste du avlägga ett nytt teori- och förarprov..

fast tar dom dig 2gånger till så ska du se att körkortet får vingar även om det så är 5km/h över 2gånger
något man måste tänka på smile

Ja, men nu svarar jag folk som säger att man blir av med körkortet pga EN fortkörning.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang