BMW centrumkåpor - ej orginal

J3n5
23 februari 2013 · 792 Inlägg

Hej!

Hade tänkt stoppa dit ett par bmwcentrumkåpor på mina 3SDM-fälgar.

Jag köpte ett par orginalkåpor, de var dock 68mm och passade ej fälgen, för de skall ha 65mm.

Sökt som en dåre, ebay, google etc. Men har ej hittat. Eller jo, klistermärken, men vägrar ha det..

Går det ens att få tag i?!

Annars får man väl stoppa dit ett par VW kåpor.. skämtåsido wink

Mazda Miata "Turbo" (1991)
SimonFlygare
24 februari 2013 · 269 Inlägg

Kolla med Greenpart.se om han har några, han säljer sådana fälgar har jag för mig. Heter heter tsdi här på Garaget

Senast redigerat av SimonFlygare (24 februari 2013)

Glesmark
24 februari 2013 · 1 938 Inlägg

Leta upp nån ÅF till fälgarna så lär dom lösa det.

J3n5
24 februari 2013 · 792 Inlägg

SimonFlygare skrev:
Kolla med Greenpart.se om han har några, han säljer sådana fälgar har jag för mig. Heter heter tsdi här på Garaget

Har hört med han, men är tveksam för han säljer 3SDM 0.05 och jag har 0.01 smile Ser inte alls ut att vara samma centrumkåpa!

Mazda Miata "Turbo" (1991)
J3n5
24 februari 2013 · 792 Inlägg

Glesmark skrev:
Leta upp nån ÅF till fälgarna så lär dom lösa det.

Har mailat lite, verkar dåligt.. Har t.o.m. mailat de som tillverkar fälgarna men de skakade bara på  huvudet och skrev nått i stil med "Our centercaps are way cooler than BMW's" haha förstår man kanske om man tillverkar dem wink

Mazda Miata "Turbo" (1991)
Glesmark
24 februari 2013 · 1 938 Inlägg

Jag gissar på att 65mm kapslar från andra fälgar kan passa om du inte hittar avsedda kapslar från samma fälgtillverkare, åk in på närmsta däckfirma och fråga. smile

J3n5
24 februari 2013 · 792 Inlägg

jodå smile får höra när jag lämnar in fälgarna tillsammans med däcken på balansering, annars får jag helt enkelt leva med det! smile

Mazda Miata "Turbo" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang