Blinkersrelä Audi A6

Vgren
27 juni 2012 · 110 Inlägg

Hej
Min blinkers har lagt av helt och hålet. Den började dumma sig och blev ganska snabbt gradvis sämre. Blinkersrelät är ju samma som till varningsblinkersen och den fungerar perfekt.
Jag hittade detta klipp på Youtube http://www.youtube.com/watch?v=QN-tNDB7 … re=mh_lolz
Jag har provat detta och mitt relä drar men det slår aldrig ifrån.
Kan det vara dålig kontakt i blinkers spaken trots att reläet alltid slår till när man drar spaken upp eller ner?

Är det någon som vet vad det skulle kunna vara eller är det bara att köpa ett nytt relä och hoppas på det bästa?

/Ville

Idrott luktar svett. Sport luktar bensin
Goffen Administratör
27 juni 2012 · 2 974 Inlägg

Eftersom relät är en väldigt vanlig orsak till fel hade jag nog provat relät först... Spaken lär ju vara dyrare att testa med !

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Vgren
27 juni 2012 · 110 Inlägg

Det kan ioförsig räcka att rengöra om man plockar isär hela spaken men jag har bara 1 bil för tillfälet och jag behöver den varje dag så jag får isåfall försöka riva den i helgen.

/Ville

Idrott luktar svett. Sport luktar bensin
Vgren
10 september 2012 · 110 Inlägg

Om det är någon som undrar så var det relät som i mitt fall var boven. Det som satt i hade ett serienummer som slutade med bokstaven "C". Det nya slutade på "K". Så dom har visst gjort en del förändringar i omgångar på denna bit.

Nu är det bara tankmätaren som inte fungerar som den ska. Den visar lite hur som helst ibland full tank ibland 3/4 och ibland larmar den för att det är tomt.
Någon som har en teori om vad det kan vara som felar?

Idrott luktar svett. Sport luktar bensin
Goffen Administratör
10 september 2012 · 2 974 Inlägg

Det finns ställbara motstånd man kan koppla bak vid armaturen o så vrider man o ser om tankmätaren hänger med på instrumentet...

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Vgren
10 september 2012 · 110 Inlägg

Goffen skrev:
Det finns ställbara motstånd man kan koppla bak vid armaturen o så vrider man o ser om tankmätaren hänger med på instrumentet...

Ok var kan man hitta dessa? Clas Ohlson? Vilka kablar kopplar man in den på? Jag har rivit i skuffen så att jag kan se en kontakt med 4 kablar samt (2 luftanslutningar?) Hur får man bort dessa? Kontakten är inga problem med dom andra. Vill ju inte bara bryta loss skiten så att man inte får tillbaka den sedan.

Idrott luktar svett. Sport luktar bensin
Goffen Administratör
10 september 2012 · 2 974 Inlägg

det är 2 tjocka kablar som är till bränslepumpen och dom två tunnare är till armaturen.. vet faktiskt inte var man kan få tag i ett sådant motstånd mer än att vi har sånna på jobbet...

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Vgren
10 september 2012 · 110 Inlägg

Det hjälper ju inte mig sad

Idrott luktar svett. Sport luktar bensin
Goffen Administratör
10 september 2012 · 2 974 Inlägg

Nä förvisso men vi kan ju inte va dom enda som har sånna!? Sökt på google?

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Vgren
11 september 2012 · 110 Inlägg

Goffen skrev:
Nä förvisso men vi kan ju inte va dom enda som har sånna!? Sökt på google?

Har du namnet på tillverkaren eller serienummer?

Idrott luktar svett. Sport luktar bensin
mb_pucken
11 september 2012 · 5 087 Inlägg

finns väl ställbara potensiometrar på kjel o co:-) melln 0 och 1000 ohm om jag inte lissminner mig.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Vgren
12 september 2012 · 110 Inlägg

Har idag demonterat tankarmaturen och ohm mätt dden. Vid tom tank visar den 58 ohm och vid full tank 288 ohm. pillade lite på flottören upp och ner och den gick fint. rengjorde kontakterna lite och byggde ihop allt igen. Provstartade bilen ca 10-15 ggr och tankmätaren visade som den skulle. Förhoppningsvis var det lite dålig kontakt någonstans vid flottören för nu VERKAR den fungera som den ska.......

Idrott luktar svett. Sport luktar bensin
Vgren
25 februari 2013 · 110 Inlägg

Och nu har skiten ballat ur igen

Idrott luktar svett. Sport luktar bensin
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang