Installera RTI (gps) i Volvo S70 GLT?

Rohlin94
18 januari 2013 · 386 Inlägg

Tja! Jag har en Volvo S70 Greyline -99. Jag har köpt en instrument bräda med ingbyggd gps som varit i en V70R. -00. Min fråga är, går det att koppla in på min bil och finns det färdig dragna kablar till den. Och vad krävs för att installera gps en? Med vänlig hälsning, Oskar

Lund-gren
18 januari 2013 ·

Jo ingenting är väll omöjligt, dock så är 99 ett brytår för RTI ifall jag kommer ihåg rätt, det skiljer alltså mellan tidiga och sena 99. Men om din är en sen 99 så borde det inte vara några problem att koppla in till 00ans RTI även om det inte är fördraget vilket jag betvivlar.

Ifall det är en tidig 99 så är det nog bara börja leta efter en ny RTI som passar din bil.

Dom tidiga RTI har kartor som ligger på cd-rom skivor vilket man gjorde om till dvd mitten av 99, ifall jag kommer ihåg rätt vill säga smile

Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
18 januari 2013 · 2 100 Inlägg

Snacka med Putte16v här på garaget. Han håller på att montera i sin S70R smile

Tja!
Rohlin94
18 januari 2013 · 386 Inlägg

Okej. Tack för dem svaren. Ska googla och söka lite efter lösningar borde inte var så svårt tycker man. ;-)

volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
2 februari 2013 · 695 Inlägg

http://www.krypet.net/rti/

mvh
volvo740mannen cool

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Volvo V70 "Classic" (2008)
TBergsten
2 mars 2013 · 996 Inlägg

Har fått ett riktigt bra erbjudande nu själv på en rti. Dock så har vi ett problem, säljaren vet tyvärr inte vilka kablar jag ska ha då jag ska få köpa allt.

Så då undrar jag nämligen, är det någon som har en susning alternativt ett svar som kan hjälpa oss? Vi har tyvärr ingen aning om vilka kablar som ska fås med vid köp hmm

Mvh

Brådhis * Voff voff *
3 mars 2013 · 10 280 Inlägg

TBergsten skrev:
Har fått ett riktigt bra erbjudande nu själv på en rti. Dock så har vi ett problem, säljaren vet tyvärr inte vilka kablar jag ska ha då jag ska få köpa allt.

Så då undrar jag nämligen, är det någon som har en susning alternativt ett svar som kan hjälpa oss? Vi har tyvärr ingen aning om vilka kablar som ska fås med vid köp hmm

Mvh

Kollat på länken i inlägget ovanför ditt? smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
TBergsten
3 mars 2013 · 996 Inlägg

Brådhis skrev:

TBergsten skrev:
Har fått ett riktigt bra erbjudande nu själv på en rti. Dock så har vi ett problem, säljaren vet tyvärr inte vilka kablar jag ska ha då jag ska få köpa allt.

Så då undrar jag nämligen, är det någon som har en susning alternativt ett svar som kan hjälpa oss? Vi har tyvärr ingen aning om vilka kablar som ska fås med vid köp hmm

Mvh

Kollat på länken i inlägget ovanför ditt? smile

//Brådhis

Hehe jo faktiskt! Dock så vet jag inte men tycker fortfarande det är svårt att hänvisa han till vilka kablar som ska medfölja... neutral Hjälp? lol

volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
3 mars 2013 · 695 Inlägg

OBS!
Det går att öppna upp org. RTI;n som Brådhis nämnt tidigare och på så vis installera en extern gps från ex. Elgiganten, på så vis kan man ju få LITE nyare finesser och kartor cool , håller på i ett polskt forum nu att läsa mej en riktig HOW:TO guide, får det skall gå att även få skärmen att fällas upp/ner med en ny extern gps.

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Volvo V70 "Classic" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang