4748
Sök

Byta koppartätningar efter turbobyte? (s14)

187 Inlägg
4 mars 2013
Trådstartare
Bytte turbo på bilen min och allt gick bra och smidigt tills jag hällde i glykolen... Då forsade allt ut igenom ena bulten på vattenkylarslangen mellan turbo och motor. Jag vart så sjukt less och tänkte först att jag lyckats ha sönder röret, men vid närmare titt så såg det ut som att det rann ut ifrån bulten/tätningen som verkar blivit slut då jag inte bytte ut nån av dom 3.

Jag har inte orkat tagit bort och kollat vad det är då jag inte har nån lust att ta bort allt igen..

Så frågan är ska man byta ut dessa kopparbrickor varje gång man tar bort dom eller är det så tråkigt att jag lyckats böja sönder röret?

336 Inlägg
4 mars 2013
kan ju rekomendera att byta dom varje gång man tar av dom. eftersom kopparbrickorna trycksihop när man spänner och efter man lossat dom är dom fortfarande ihoptryckta och inte alltid dom tätar 100% när man återanvänder dom. så prova byta dom blir de fortfarande inte tätt så har du uteslutit det iaf, ingen stor kostnad precis...

187 Inlägg
4 mars 2013
Trådstartare
Nä jag var så dum och inte tänkte på det när jag bytte.. Men får hoppas det är så så man slipper riva bort allt och byta slangen

Sök