Säkringshållare, ska det verkligen vara så? Autoleads G2-37

daniellundahl
4 mars 2013 · 51 Inlägg

Hej!

Jag har köpt mig en säkringshållare från Autoleads och glassäkring som jag skulle ha i denna.

Nu när jag fick hem det så ser det ganska fel ut. Innehållet kan liksom flytta på sig när det ligger i hållaren när säkringen är i. Ska det vara så eller har jag helt enkelt köpt för liten säkring?

Säkringshållaren: Autoleads G2-37 http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … are-2.html
Säkring: Autoleads G2-43 http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … g-20a.html

Eftersom de båda heter G2-XX så tycker jag de borde passa då de verkar vara med i samma "serie".

Mvh,
Daniel Lundahl

zleepy Trucker
4 mars 2013 · 1 392 Inlägg

Säkringen håller delarna på plats, öppna, sätt i och skruva ihop, sen är kretsen "sluten" smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
gemini78 Jägermeister
4 mars 2013 · 909 Inlägg

Sätter du ihop det rätt med säkringen emellan ska inget kunna röra på sig, det sitter ofta en räffla/ett hack eller är filad plan/rak eller liknande på metalldelarna du skruvar fast sladdarna i som säkringen ska sitta emellan så du inte kan trycka dit dom i fel position.

Och gängorna på plastdelarna som sitter ute i ändarna ska kunna gå att gänga in helt och hållet tills gängorna tar slut och metalldelarna som du trycker fast emot säkringen ska då sluta helt emot säkringen.

Det är nu nog så att insexskruvarna du skruvar fast kablarna med i säkringshållarens delar ska peka uppåt när man kollar på nätet på agu säkringshållare.

Senast redigerat av gemini78 (4 mars 2013)

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
daniellundahl
5 mars 2013 · 51 Inlägg

gemini78 skrev:
Sätter du ihop det rätt med säkringen emellan ska inget kunna röra på sig, det sitter ofta en räffla/ett hack eller är filad plan/rak eller liknande på metalldelarna du skruvar fast sladdarna i som säkringen ska sitta emellan så du inte kan trycka dit dom i fel position.

Och gängorna på plastdelarna som sitter ute i ändarna ska kunna gå att gänga in helt och hållet tills gängorna tar slut och metalldelarna som du trycker fast emot säkringen ska då sluta helt emot säkringen.

Det är nu nog så att insexskruvarna du skruvar fast kablarna med i säkringshållarens delar ska peka uppåt när man kollar på nätet på agu säkringshållare.

Okej. Jag fick det tillslut att sitta "fast" inuti hållaren genom att inte gänga fast delarna innuti hållaren helt utan bara så de sitter kvar. Vet inte om det är rätt men det finns inget annat sätt att få det att sitta rätt på :S

Mvh,
Daniel Lundahl

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang