Anledningen till varför jag frågar på forumet är för att jag hade ett sånt h*lvete sist när jag skulle in backom stereon, och hoppas på att någon här vet.
Hittade en sida men blir lite osäker på det, det står Lågnivåutgång för extern förstärkare: och en prick på min stereo betyder deta att jag inte behöver adaptern?
Köpte den från BRC och det var bara att plugga in den på baksidan av stereon sen dra kablarna själv.
Jag drog minna längst med golv listerna i sidan av bilen, inget jobbigt men du får räkna med någon timme på det kanske.
Stereon är inget svårt att ta bort, man ac konsolen kan sitta fast hårt då klipsen är i metal men jag drog bara raktut och lite åt sidan så det ena släpper före dat andra. Men ta inte bort kablarna från ACen då airbag lampan kan börja lysa har jag hört. lät bara min hänga sidan dom när jag kopplade.
Länk hur man tar bort stereon med bild guide (men gå inte efter kabeln som de sätter in! det ska vara den andra kontakten sidan om.) http://www.auxadapter.se/index.php?id=8 Kan annars rekommendera deras AUX adapter! den gör så man lurar stereon att det finns en cd-växlare i bilen så kan man spela musik via MP3n eller mobilen! Har en själv och använder den varje gång jag kör typ!
Det med airbaglampan stämmer. Har bytt till enkel-din stereo på 3st S60, varav två var/är mina. Dom två första gick bra, ingen airbag-lampa då inte, trots att vi tog ur kontakten ur AC:n. Men på den sista (den jag äger nu), så började airbag-lampan att lysa. Så säkrast är att inte ta bort kabeln ur AC:n
Ingen aning varför detta kan hända. Enda anledningen till att dra ur kabeln till AC:n är att det är mycket lättare att sätta dit ny stereoram och enkel-din stereo Men i ditt fall behövs det nog inte, då du bara ska sätta i en kabel på baksidan av originalstereon.
Det med airbaglampan stämmer. Har bytt till enkel-din stereo på 3st S60, varav två var/är mina. Dom två första gick bra, ingen airbag-lampa då inte, trots att vi tog ur kontakten ur AC:n. Men på den sista (den jag äger nu), så började airbag-lampan att lysa. Så säkrast är att inte ta bort kabeln ur AC:n
Men om jag lämnar allt som det är och inte drar ur några kablar så ska allting alltså gå bra då? Menar asså, det är inget att oroa sig för? Varför sitter det en kabel till airbag i mittkonsolen bakom stereon och varför skulle man dra ur den? Har kabeln något med stereon att göra? Tacksam för svaren! MVH Lägermark
Du behöver inte koppla ut den alls. Dra bara inte ut konsolen förlångt när den släpper så den kanske åker ut. Det är mycket lätt.