Har en e90 320 och en e46 330.
Förutom att 330:n är gammal, så den riktigt trevligt att köra. Skall jag enbart gå på körglädje så den ett riktigt bra paket. Varje gång jag sätter mig i den tänker jag, hmmm vilken trevlig bil, även om den är gammal. Finns ju några standardfel på dessa modeller och på min har i princip alla uppstått och åtgärdats. Ganska billiga saker men ändå. Den flyger rakt igenom besiktningen varje år, även om det inte är någon riktig kvalitetskontroll, så är den en fingervisning om att det är en bra bil.
320:n är ocskå trevlig på sitt sätt. Funkar kanon att lämna ungarna och handla med. Det är en e91:a så lite extra utrymme finns där bak. På motorvägen känns den inte lika skön som 330:n. Misstänker att det beror på att 330:n är gjord för lite högre hastigheter samtidigt som 330:n är relativt välutrustad. 320:n har bara standargrejer och inte ens läder, så det spelar ju in i totaluttrycket. Har inte fixat något alls på den, förutom vanlig service. Bakluckan skall in på garantiåtgärd, eftersom det finns väldigt små rostbubblor. Verkar ganska vanligt på e91:orna.
Som någon sade tidigare.
Det är nog upp till dig att välja.
Skiljer ju lite i pris, samtidigt som utseendet har uppdaterats ordentligt.
En 325:a vet jag inte mycket om, men den bör ju ha lite sportigare karaktär än 320:n. Jo, förresten. E46:an känns bättre balanserad än de båda e90 jag har, kan vara något att tänka på om du gillar att svänga ibland.