Byte av Stereo Golf II hjälp

Malli
17 mars 2013 · 1 Inlägg

Hej!

Precis köpt en Golf II -90:a, tänkte byta stereo, just bu sitter original spelaren i kassettband. Jag
har köpt mig en Pioneer m vh-150ui , det medföljer en typ av isokabel men vad jag kan se så finns det ingen iso kontakt sedan tidigare i bilen, enbart en massa lösa kablar, finns det någon här som kan tänkas hjälpa mig?
Kan tillägga att jag även köpt en separat iso-kabel från biltema som är till VW.

xciso
17 mars 2013 · 302 Inlägg

Har du bara lösa kablar så är den enklaste lösningen att du antigen köper ett universal iso kablage (iso i ena änden och lösa kablar i andra änden). Alternativt 2 är att du klipper av från den kablen du köpte.
Sedan skarvar du dessa med sockerbitar, eller om du mer gärna vill löda ihop dem.

Tar upp dem viktigaste kablarna:
Svart = Jord (Ska kopplas till bilens minus pol eller kaross)
Gul = Minne (Ska alltid kopplas till ständig stöm +12V)
Röd = Tändningsström (startar stereo vid tex nyckel i läge 2, kan även kopplas ihop med gul om du vill ha stereo igång utan nyckel)

Blå = Remote (Används för att starta slutsteg, samt om du har el-antenn på bilen)

Dem andra kablarna som Vit+Vit/Svart, Grå+Grå/svart etc är för högtalarna..
Lycka till smile

Senast redigerat av xciso (17 mars 2013)

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang