3453
Sök

Koppla om 4högtalare 2 kanaligt slutsteg.

558 Inlägg
22 mars 2013
Trådstartare
Tjenare

Här en fråga angående koppling. Just nu har jag båda framhögtalarna kopplade på left Chanel samt bakre på right Chanel.  Tänkte rent teoretiskt så borde ljudet bli bättre om jag kopplar vänster fram/bak på left Channel vise versa på andra sidan. Men dock sitter det dls rs5a där fram och original där bak. Några tips på hur det kommer funka?

Måste dra en till ström kabel från framhögtalarna för de ska funka därför jag frågar innan.

2 024 Inlägg
23 mars 2013
yikes

Ja, det kommer då inte låta sämre iallafall, det kan jag garantera.
Personligen hade jag bara satt slutsteget till framhögtalarna och kopplat ur dem där bak.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

558 Inlägg
23 mars 2013
Trådstartare
nä det lät ju inte sämre i varje fall ! nu har man stereo ljud iaf mycket skönt. istället för det ska spela bak när det ska låta mer från vänster sida..

jo jag tror också på det som du säger, låter lite illa vid höga volymer då dom inte alls hänger med när jag har kopplat så.  är ändå inte jag som blir lidande av dålig ljudbild wink

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
23 mars 2013
En lite bonn metod är ju att köra steg på dom främre och vanliga stereon på dom bakre och sen vrida upp steget högre så hör man inte dom bakre lika mycket men dom som sitter bak hör och då kör man inte dom lika hårt som dom fram.

Men som sagt inte det rätta sättet men det funkar.

//Per-Arne

Sök