Baslåda och högtalare på rummet :)

TeamSML
6 april 2013 · 365 Inlägg

Tjenare!

Jag har byggt en baslåda och låda till mina högtalare med en kompis sen köpte jag dom ut av han och nu står det på rummet, Tänkt ha det på rummet så istället för att ha bilbatteri och batteriladdare så funderar jag på att köpa omvandlare. Som man sätter i väggen, 230v till 12v smile

Har 2x12" MDS ZR12 V1 & MDS 1200w steg!

Vad bör man tänka på? Var finns det att köpa såna omvanlare, det går ju inte bara köpa en utan man måste veta hur många watt allt är på osv? smile

Tacksam för svar!

Länka gärna om ni hittar någon omvandlare som ni tror passar bra.

MVH Erik

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1922782

Burn i varje hörn är fett rätt! :D
offfroad Män med stil kör dieselbil
6 april 2013 · 595 Inlägg

am jaaa.., det finns så gått som INTE

MEN det bästa du kan göra är att skaffa dig en TORR batteri ( inte vanlig våt får då kan du få en j**** problem, bland annat spränga huset.. ), och kopplar in en skaplig smartladdare på batteriet då du spelar.. ( helst ctec .., då dem klarar sådant misshandel,, )

för det är mer eller mindre så dem flesta demobilar idag gör när dem spelar med motorn avstängd., dem har en massa torra batterier och konstant laddar dessa med en gäng ctec laddar..

ska du köra lite finlir så duger nog 10-15A laddar med 50-70Ah torr batteri.., ska du spela disco för hela grannskapet hela natten så helst 2 batterier och 25A ctec..



det finns andra vägar att gå.., som att löda om en nätagg till en laddare.., ( funkar sådär länge och bra HAR TESTAT SJÄLV..),

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a
Vonzool
7 april 2013 · 140 Inlägg

varför inte skippa Massa batterin, laddare och bil slutstegen och köpa Pa steg eller någon annan förstärkare avsedd för 230v från väggen? Tycker det borde bli lite smidigare?

Kan du spara bil steget tills de kommer till en bil, eller sälja för o få mer pengar till steg.

International Scout II "lille skutten" (1978)
TeamSML
7 april 2013 · 365 Inlägg

Vonzool skrev:
varför inte skippa Massa batterin, laddare och bil slutstegen och köpa Pa steg eller någon annan förstärkare avsedd för 230v från väggen? Tycker det borde bli lite smidigare?

Kan du spara bil steget tills de kommer till en bil, eller sälja för o få mer pengar till steg.

jo ska köpa pa steg och mixer är det bestämt nu! big_smile bror min hade ett som va sönder sa han men får köpa ett nytt smile

Burn i varje hörn är fett rätt! :D
TeamSML
7 april 2013 · 365 Inlägg

Har 2000wrms på varje bas har 2 st så 4000wrms sen har jag 2 mellanregister båda 2 är på 400rms så hmm vilket pa-steg ska man ha.. smile

Burn i varje hörn är fett rätt! :D
offfroad Män med stil kör dieselbil
7 april 2013 · 595 Inlägg

TeamSnigelRacing skrev:
Har 2000wrms på varje bas har 2 st så 4000wrms sen har jag 2 mellanregister båda 2 är på 400rms så hmm vilket pa-steg ska man ha.. smile

ta en j*vligt noga titt på ohm-talen..,

dina basar är menade för 1, 2 eller kanske 4 ohm.., en PA a steg matar ut 8,kanske 4 ohm..,

hittar du en pa steg som lämnar 4000wrms vid rätt ohmtal till mänsklig pris så är det fan hatten av asso..

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a
TeamSML
7 april 2013 · 365 Inlägg

bas elementet är på 2ohm

Burn i varje hörn är fett rätt! :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang