Missljud i basen.

Tobbe_Audi80
9 april 2007 · 27 Inlägg

För ett tag sedan satte jag in en Pioneer DEH1800 huvudenhet tillsammans med ett Magnat Crusader slutsteg och en MDS 10" bas. Jag skulle städa i bagageluckan och koppla ut slutsteget och tog ut basen därifrån när jag sedan var klar och skulle installera sakerna igen så koppla jag fel på plusen och minusen på steget vilket gjorde att jag smällde båda säkringarna, inget mer med det tänkte jag och sätte i nya säkringar problemet var att jag då fått ett missljud i basen det typ "prasslar hela tiden" jag trodde direkt att jag sabbat slutsteget och brydde mig inte mer om det.

Nu för ett tag sedan kände jag för att köpa en ny bas en MDS Dynamic DS400RS 15" DVC bashögtalare blev det. Testade att köra basen på samma slutsteg vilket ej blev så lyckat. Så i helgen var jag uppe på Elmia mässan och hittade en nytt passande slutsteg ett MDS Grand Prix GP4 2007-design.

Jag kopplade in allt tillsammans med nya sladdar dom "grovaste" och flyttade jorden till där man fäster bältet.

Problemet var att jag fortfarande hade samma missljud som jag fått då jag fel kopplade mitt gamla slutsteg och hade till och med fått ett "vinande" från bilen då den är igång.

Min fråga är den att kan jag har förstört något inne i stereon då jag felkopplade? Alltså något som har med lågnivå kablen att göra? Jag använder fortfarande samma huvudenhet.

Jag testa med ett Avstörningsfilter från MDS på mitt gamla slutsteg men det hjälpte ej!


Mvh Tobias

BenZen91 $othora =)
9 april 2007 · 5 Inlägg

Haha, missljud när bilen är igång är att du har för dålig jord, pröva att fästa jorden där bältet sitter fast lr på nå bra ställe, å de kan vara ojudet i allt ihop:rolleyes:

Tobbe_Audi80
9 april 2007 · 27 Inlägg

Som jag sa i texten har jag redan jorden ansluten där man sätter fast bältet~ slipade ordentligt överallt för att vara helt 100% säker på att de skulle bli rejält med jordning.

gurenius
10 april 2007 · 1 631 Inlägg

Med största sannolikhet så har du bränt signaljorden i din cd-spelare. Går ej på garanti.

Koppla in en iPod istället för cd-spelaren och testa om störningarna är kvar.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
Tobbe_Audi80
10 april 2007 · 27 Inlägg

Okej, tack för svaret wink!

Djem Think Better Cars
10 april 2007 · 447 Inlägg

du kan även vara genoratorstörningar du har fått in så det är bara skaffa en genorator störare det hör du om ljudet ökar då du gasar me bilen på tomgång... lättast att hör det är att du slår på sterion men ingen volym då kan du höra det om det är störnings ljud från generatorn... då är det antingen köpa en grej som tar bort generator ljudet, eller så får du fixa en ny jord till steget..

Senast redigerat av Djem (10 april 2007)

Mvh // Djem
Opel Astra 1.6 5D "White Pearl" (2009)
loudness
10 april 2007 · 4 554 Inlägg

låter som gurenius säger prova att låna en kompis spelare och prova om de blir skillnad eller koppla in en ipod. att sätta in störningsfilter löser ju inte ditt problem de dämpar bara störningarna och försämrar även ljudet ut så kolla spelaren först och främst

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang