klassiska fälgar! lär sitta fint på jettan, vad är det för bredd på dom? fan är sugen på att börja med dom roliga grejjerna som fälgar o sånt på min men har tyvärr en del rostlagning kvar..
konsp skrev: klassiska fälgar! lär sitta fint på jettan, vad är det för bredd på dom? fan är sugen på att börja med dom roliga grejjerna som fälgar o sånt på min men har tyvärr en del rostlagning kvar..
Jamen visst! 7" breda är dom. Haha ja rostlagnign är skittråkigt! Skönt att man slapp det
Sitter och funderar på hur jag ska göra med ljudet fram i bilen då det finns minimalt med plats i dörrarna och med 4" i instrumentpanelen får man inget superljud...
De två olika alternativen skulle att vara att köpa dörrfack från en mk2 med plats för högtalare, eller iallafall ett kartfack så man kan bygga plats för högtalare. Eller köpa någon gammal dörrsida från skroten och försöka sig på att bygga in en 6.5a lite snyggt och diskret. Vad tycker ni ??? HJÄLP
Ett (enligt mig) riktigt bra alternativ är amegas 3,5" coaxial på brädan och en amega 6,5" rörsub fram under handskfacket, och ett 4-kanals steg till det. Jag gav mig in på att dämpa dörrsidorna i jettan min men trots många lager med STP så känns det fortfarande ganska skramligt och ostabilt. Det jag syftar på är att om man ska bygga i dörrarna så drar det iväg kostnadsmässigt för att få en bra installation. Pris kontra prestanda så tror jag att man får ut mest om man bygger på brädan.
grakka skrev: Ett (enligt mig) riktigt bra alternativ är amegas 3,5" coaxial på brädan och en amega 6,5" rörsub fram under handskfacket, och ett 4-kanals steg till det. Jag gav mig in på att dämpa dörrsidorna i jettan min men trots många lager med STP så känns det fortfarande ganska skramligt och ostabilt. Det jag syftar på är att om man ska bygga i dörrarna så drar det iväg kostnadsmässigt för att få en bra installation. Pris kontra prestanda så tror jag att man får ut mest om man bygger på brädan.
Lät intressant! vart hittar man amega produkter någonstans, finns det någon butik på nätet?
grakka skrev: Ett (enligt mig) riktigt bra alternativ är amegas 3,5" coaxial på brädan och en amega 6,5" rörsub fram under handskfacket, och ett 4-kanals steg till det. Jag gav mig in på att dämpa dörrsidorna i jettan min men trots många lager med STP så känns det fortfarande ganska skramligt och ostabilt. Det jag syftar på är att om man ska bygga i dörrarna så drar det iväg kostnadsmässigt för att få en bra installation. Pris kontra prestanda så tror jag att man får ut mest om man bygger på brädan.
Lät intressant! vart hittar man amega produkter någonstans, finns det någon butik på nätet?
grakka skrev: Ett (enligt mig) riktigt bra alternativ är amegas 3,5" coaxial på brädan och en amega 6,5" rörsub fram under handskfacket, och ett 4-kanals steg till det. Jag gav mig in på att dämpa dörrsidorna i jettan min men trots många lager med STP så känns det fortfarande ganska skramligt och ostabilt. Det jag syftar på är att om man ska bygga i dörrarna så drar det iväg kostnadsmässigt för att få en bra installation. Pris kontra prestanda så tror jag att man får ut mest om man bygger på brädan.
Lät intressant! vart hittar man amega produkter någonstans, finns det någon butik på nätet?
De finns bland annat hos seastreamsgarage.se
Allright ska kika på de ! Men hur gör man med dämpning? behöver man dämpa instrumentbrädan på något sätt?
En stadig baffel och lite dämpning runt om kommer man långt med. Men jag är lite osäker på hur instrumentbrädan ser ut, men kan tänka mig att det ser ut som i golf2. Visst har du 2st högtalarplatser på instrumentbrädan?
grakka skrev: En stadig baffel och lite dämpning runt om kommer man långt med. Men jag är lite osäker på hur instrumentbrädan ser ut, men kan tänka mig att det ser ut som i golf2. Visst har du 2st högtalarplatser på instrumentbrädan?
Den ser ut som på golf 2an, så det sitter två i hörnen uppe på instrumentbrädan
Jahapp det har väl hänt en del sedan jag uppdaterade här senast! Till att börja med så stod jag och slipade på mina fina nya fondmetalfälgar så skojade jag till det med papap å sa att tänk så är det 4x108 eller nått nu, skrattade lite men sen mätte vi bara för att och tammefan så var mina nya 4x100 fälgar 4x108? Jahapp det sög ju.
Men sen igår så hittade jag nya fälgar som jag åkte å kikade på. Och blev ägare till nya fälgar igen! Denna gången med lite skönare mått 16x)" med et25, mumms. Sen 215/40 däck sprillans nya , kanske lite för breda men det kommer nog bli smutt ändå!
Imorrn ska jag montera coilsen och se om jag kan fixa någon som kränger på däcken osså! Här är lite bilder på fälgarna Känner mig riktigt nöjd nu , längtar tills jag får på de å coilsen sen blir det å åka med den till lille västeråsträffen den 13e April !
Så ser dne ut med coils och fälgarna på! ska valsa skärmar och försöka få till lite camber fast det är knepigt med ca 2 mm mellan inre fälgkant och fäderbenet! Blev riktigt najs fitment redan nu i alla fall, fast tror att mina skärmkanter inte gillar mina däck då den försöker skala bort dom haha