Dörr som gått i baklås

tookern
21 november 2011 · 25 Inlägg

Hej, någon som vet hur man får upp bakdörren på en BMW 525i -90 (E34) som gått i baklås?
Går inte att dra upp låsknappen, och går inte att öppna innifrån med handtaget.

tonimakaroni
21 november 2011 · 747 Inlägg

Tips 1
Pröva baka på dörrens medans du försöker låsa upp, i bästa fall öppnar den och du får upp dörren så du kan åtgärda felet.

Tips 2
Kolla om det går att skruva loss panelen utan att öppna dörren, du har ju en referenssida så du ser vart skruvarna sitter.

Utväg: Offra dörrsidan för komma åt låskistan för sedan köpa ny låskista + dörrsida.

/ Toni Larsson
BMWpwr
18 april 2013 · 49 Inlägg

behöver svar fort! samma problem med min men alla dörrarna är i balås, utom lbagage luckan, hur fan får jag upp den?yikes kan ju inte få upp bilen

BMW e36 320 (1992)
granadadr
18 april 2013 · 7 298 Inlägg

tonimakaroni skrev:
Tips 1
Pröva BAKA på dörrens medans du försöker låsa upp, i bästa fall öppnar den och du får upp dörren så du kan åtgärda felet.

.

baka baka kaka,

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
hangman
18 april 2013 · 2 174 Inlägg

granadadr skrev:

tonimakaroni skrev:
Tips 1
Pröva BAKA på dörrens medans du försöker låsa upp, i bästa fall öppnar den och du får upp dörren så du kan åtgärda felet.

.

baka baka kaka,

'


hahahah!!

hangman
18 april 2013 · 2 174 Inlägg

BMWpwr skrev:
behöver svar fort! samma problem med min men alla dörrarna är i balås, utom lbagage luckan, hur fan får jag upp den?yikes kan ju inte få upp bilen

om kofferten inte är låst klättra in i den sträck dig efter dörrlåset, går ta något och greppa låspiggen eller handtaget med inte så jävla avancerat.

är bilen helt låst, du har inga nycklar? är dom inne i bilen? Slå sönder valfri ruta och åk och byt den.

BMWpwr
18 april 2013 · 49 Inlägg

hangman skrev:

BMWpwr skrev:
behöver svar fort! samma problem med min men alla dörrarna är i balås, utom lbagage luckan, hur fan får jag upp den?yikes kan ju inte få upp bilen

om kofferten inte är låst klättra in i den sträck dig efter dörrlåset, går ta något och greppa låspiggen eller handtaget med inte så jävla avancerat.

är bilen helt låst, du har inga nycklar? är dom inne i bilen? Slå sönder valfri ruta och åk och byt den.

funkar ej att he upp låspiggen, gjorde de genom skidsäckan (bmw 525i) centrallåset som ställer till med nå.

BMW e36 320 (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang