Polerat klart, börjat tagit tag i rosten, slipat bort det värsta och fyllt i med rostskyddande primer än så länge. Som tur var är bilen ganska fräsch i karossen, förutom dörrarna och baljorna. Även städat upp i bagaget! (kommer bilder på detta senare)
"Hårkan" fick också komma ut ett tag från verkstaden, då det behövdes städas lite.
Det var allt för idag, det kommer nog inte hända lika mycket nu på veckodagarna då jag studerar!
Vill även tacka Kaithan och G-Danne här på garaget för all hjälp idag!
Här kommer en liten uppdatering. Jag gjorde ett oljebyte, så jag passade på att byta stift och luftfilter när jag ändå höll på! Håller för övrigt på och jävlas lite med vänster bakdörr som inte går att öppna.. Jag hoppas på att få en del gjort i helgen, de lutar åt kamremsbyte, byte av avgassystem, lite slipning och lackning, rengörning av motorn och kanske sänka den lite! Har dock inte köpt några sänkningsfjädrar än, men det är på gång.
Tjenare, dags för en ny uppdatering här känns det som! Får börja med att be om ursäkt för att det inte blir så mycket gjort med bilen eller skrivit här då jag studerar, men har faktiskt gjort ett ryck ikväll!
Så här kommer lite goda nyheter! Har bla fixat ett "bättre begangnat" avgassystem som nu sitter där ist för det gamla som var sönderrostat och fixat nya tändkablar då dom förra var i dåligt skick, har även fixat ett "medelmåttigt" ljudsystem med låda, huvudenhet, och frontsystem som kommer åka i så fort jag får tid över. Rosten som är i baljorna ska fixas så fort som möjligt, och besiktningstiden är bokad!
Bjuder också på två dåliga mobilbilder, bättre kommer!
Kommer verkligen att följas! Är trevligt med folk som tar hand om dom "riktiga" bilarna Vad är det för rubbing/wax du använder
Jag börjar alltid polera med AMAZE vanisher från auto smart. Sen brukar jag gå på med Paint Reconditioning Cream från meguiars. Hoppas informationen har varit till någon nytta!